خبرهای داغ:
امام جمعه گل‌تپه:

قرآن کریم باید محور همه امور زندگی مسلمانان باشد

امام جمعه گل‌تپه با تاکید بر محور قرار گرفتن قرآن کریم در همه امور زندگی از جمله ابعاد فردی و اجتماعی و حکومت داری مسلمانان گفت: قرآن کریم معیارهای دقیقی را برای تعیین خط و مشی ها به ما داده است که نباید از آنها غافل شویم.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۰۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی امروز در جلسه اخلاق پایوران و سربازان سپاه ناحیه کبودراهنگ اظهار داشت: خداوند در میهمانی بزرگ ماه رمضان در پی بخشیدن بنده‌هایش به هر دلیلی است.

وی با تشریح ابعاد مختلف میهمانی خدا و فضل و کرم و جایگاه دعوت کننده در این ماه بزرگ پرداخت و گفت: سفره بازشده در این ماه بزرگ سفره بی نظیری است و دعوت کننده کریم، دعوت شونده را خلیفه الله خوانده پس هر دو طرف دعوت کننده و دعوت شونده جایگاه عظیمی دارند.

امام جمعه گل‌تپه از رحمت الهی، برکت الهی، مغفرت الهی به عنوان برخی پذیرایی‌های تدارک دیده شده در این سفره یاد کرد و افزود: برکات و ثواب‌های ویژه‌ای در این ماه برای بندگان خدا در نظر گرفته شده است تا جایی که حتی خواب بنده روزه‌دار را نیز برای او عبادت در نظر گرفته‌اند.

وی همچنین با تاکید بر محور قرار گرفتن قرآن کریم در همه امور زندگی از جمله ابعاد فردی و اجتماعی و حکومت داری مسلمانان گفت: قرآن کریم معیارهای دقیقی را برای تعیین خط و مشی ها به ما داده است که نباید از آنها غافل شویم.

موسوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد معیار بزرگ و دقیق «رحماء بینهم و اشداء علی الکفار» از رفتارهای آل سعود برخلاف معیارهای قرآن کریم انتقاد و برخی اقدامات سیاسی آنها را محکوم کرد.

وی در مورد جایگاه رفیع قرآن در تربیت انسان‌ها تصریح کرد: قرآن راهنمایی است که هیچ گمراهی در آن نیست، قرآن راهنمایی به سوی نور است و هیچ تاریکی در آن نیست، قرآن یک ملاک و معیار است.

امام جمعه گل‌تپه افزود: قرآن کریم از تک تک ما خواسته است که حق آن را ادا کنیم و یکی از این حق ها، حق تلاوت آن است.

وی به جایگاه رفیع حضرت امام خمینی(ره) در دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) در ابعاد مختلف جامعه اسلامی اشرافیت کامل داشت و به‌حق یک عارف واقعی نیز بود.

موسوی خاطرنشان کرد: شم بالای سیاسی، شجاعت، عرفان از جمله ویژگی های کم نظیر حضرت امام(ره) بود که این خصوصیات به برکت همنشینی و انس حضرت با قرآن کریم بود.

وی نهادهای انقلابی را یادگاران با ارزش حضرت امام(ره) دانست و ابراز داشت: اهانت به نهادهای انقلابی نشان دهنده حماقت شخص است.

 
 

انتهای پیام/

ارسال نظرات