مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی

تحت زعامت مقام معظم رهبری توطئه‌ها خنثی، و امنیت در کشور برقرار است/حرکت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب، باعث بیداری اسلامی در جهان شد

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مقام معظم رهبری پس از حضرت امام(ره) با رهبری داهیانه خود انقلاب اسلامی را خیلی بلاها حفظ کرده و به جزیره‌ای امن در منطقه و چه بسا در جهان تبدیل کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۱۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: شخصیت حضرت امام خمینی(ره)، شخصیتی است که مصداق و معادلی را در قرن حاضر نمی‌توان برای آن یافت.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) ضمن اینکه یک روحانی و مرجع تقلید بودند، اسلام‌شناسی به تمام معنا بود و اگر بخواهیم به حکومت‌داری ایشان بپردازیم کمتر رهبر دینی را می‌توان نام برد که به مانند حضرت امام خمینی(ره) افق دیدش در حوزه‌های مدیریتی، کشورداری و حتی در بُعد نظامی و نیز تدابیری که از همان ابتدا برای پیشبرد نظام اسلامی داشت، درمی‌یابیم که ایشان شخصیتی متفاوت از دیگر رهبران داشتند.

حضرت امام(ره) با اندیشه‌ها و تلاش‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرد

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) پس از انبیاء بزرگ الهی و معصومان(ع) از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است كه با اندیشه‏‌های بلند الهی و تلاش‏‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون كرده و سر منشاء تحولات عظیمی‌ در ایران و جهان گردید؛ شخصیت جامع الشرایطی که ویژگی‌های یک فرمانده جنگ، رهبری دینی، مدیر اجرایی و... را می‌توان در ایشان پیدا کرد.

تاسیس کمیته امداد بیانگر بصیرت و نگاه مکتبی امام(ره) به فقر و محرومیت است

موسی‌نژاد با اشاره به تاسیس کمیته امداد توسط حضرت امام خمینی(ره) گفت: 22 روز پس از پیروزی انقلاب نهاد حمایتی کمیته امداد تاسیس توسط حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد تا به پائین‌ترین رده اجتماعی جامعه خدمت کند و این افق دید و استراتژی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را درباره انقلاب بیان می‌کند و جالت‌تر اینکه نام خود را نیز بر این نهاد که خدمتگزار پائین‌ترین طبقه اجتماعی جامعه است، نهادند.

وی افزود: افق دید و استراتژی حضرت امام(ره) را می‌توان در نهادهای شکل گرفته پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به خوبی دید، اولین نهاد که همان کمیته انقلاب بود را برای برقراری و حفظ امنیت داخلی کشور و بعد از آن کمیته امداد را به منظور خدمت به اقشار ضعیف جامعه تاسیس کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) نمونه انسان كامل و شخصیتی جامع است كه یكی از اصیل‌ترین انقلاب‌های تاریخ را به پیروزی رساند و نظامی بی ‌دیل را پایه‌ریزی و رهبری کرد و با تکیه بر عنصر آگاهی، استقامت و شجاعت تزلزلی آشكار در تمدن‌های مادی غرب و شرق به وجود آورد.

انقلاب اسلامی الگویی برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان

موسی‌نژاد با اشاره به نقش حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد موج بیداری اسلامی در دیگر کشورهای جهان گفت: حضرت امام خمینی(ره) یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های پیروز تاریخ را رهبری کرد که به الگویی برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه سیاست حضرت امام(ره) سیاستش عین دیانتش بود، گفت: هر تصمیمی ایشان در بُعد سیاسی و اجتماعی می‌گرفتند بر مبنای مبانی دینی بود. و اراده‌ای که حضرت امام خمینی(ره) برای ایجاد یک تحول جدید داشتند خود بر بیداری اسلامی نقش داشت، اینکه اسلام پس از سال‌ها در کشوری مثل ایران پیاده شد و توانست حکومتی شیعی و اسلامی را شکل دهد اوج بلوغ سیاسی، اعتقادی و دینی حضرت امام راحل را می‌تواند معرفی کند.

ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) تبیین شود/در معرفی شخصیت امام(ره) به نسل آینده کوتاهی کرده‌ایم

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با تاکید بر ضرورت معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) به جامعه گفت: معتقدم هنوز آنگونه که بایسته و شایسته است خودمان شخصیت حضرت امام(ره) را نشناخته‌ایم و نتوانسته‌ایم حتی به نسل‌های بعدی انقلاب نیز این شخصیت بزرگ جهان اسلام را معرفی کنیم.

موسی‌نژاد ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و... که در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت دارند بایستی تلاش کنند تا تفکرات حضرت امام خمینی(ره) بر آن‌ها حاکم شود و شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را معرفی کنند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) با دستان خالی انقلابی را به ثمر نشاندند که همه سیاسیون دنیا را به تحیر واداشت در حالیکه هنوز بسیاری از ما ایشان را به درستی نشناخته‌ایم و این یک ضعف برای نظام اسلامی محسوب می‌شود. اگر به صحیفه نور آن حضرت رجوع کنیم به رغم اینکه 28 سال از ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) می‌گذرد ولی گویی ایشان شاهد قضایای هستند که امروز در دنیا در حال رخ دادن است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بزرگ است که متاسفانه همه مسئولین و ما در معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) کوتاهی کرده‌ایم و به تکلیف خود به درستی عمل نکرده‌ایم، در کتب درسی هم حتی به این مهم نپرداخته‌ایم.

موسی‌نژاد 14 خرداد را فرصتی برای ابعاد شخصیتی بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: خیلی از بیگانگان حضرت امام(ره) را بهتر از ما که پیرو خط امام راحل هستیم، شناختند. امیدواریم که مسئولان، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و روحانیون و... بتوانند این کوتاهی را جبران کنند.

دوران زعامت مقام‌معظم رهبری دوران تثبیت ارزش‌های اسلامی

وی با اشاره به نقش حضرت امام خمینی(ره) در زعامت حضرت امام خامنه‌ای گفت: در روز 14 خرداد همه از اینکه امام را از دست دادیم نگران بودیم و دغدغه داشتیم، خوب به خاطر دارم در آن سال یک دانش‌آموز دبیرستانی بودم ولی نگرانی‌های موجود در این مورد را حس می‌کردیم ولی خوشبختانه انتخاب حضرت امام خامنه‌ای در کوتاه‌ترین زمان توسط مجلس خبرگان رهبری، که در گذشته حضرت امام خمینی(ره) در گذشته به نوعی ایشان را معرفی کرده بودند به تمامی این دغدغه‌ها پایان داد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: یکی از شاه‌کارها و اقدامات بزرگ مجلس خبرگان انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام اسلامی بود که ایشان توانستند بعد از امام راحل، راه امام را ادامه دهند و حکومت اسلامی را به رغم تمام فراز و فرودهایی که دارد در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی به پیش ببرند.

موسی‌نژاد امام خامنه‌ای را تداوم‌بخش و حافظ مکتب حضرت امام(ره) دانست و افزود: مقام معظم رهبری از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) است که به خوبی توانسته‌اند با رهبری داهیانه خود انقلاب اسلامی را به پیش برند و از خیلی بلاها کشور را حفظ کنند و به جزیره‌ای امن در منطقه و چه بسا در جهان تبدیل کنند. در حقیقت حضرت امام راحل خود در انتخاب مقام معظم رهبری نقش داشت.

برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) اجرا می‌شود

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد گفت: باتوجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان و محدودیت‌هایی که برای اعزام مخاطبین خود به حرم حضرت امام راحل داریم تنها از شهرستان‌های ساوه و زرندیه تعدادی از مخاطبین و همکاران امداد برای حضور در مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اعزام خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در این ایام بخشی از برنامه‌های فرهنگی خود را به معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) معطوف کرده‌ایم. برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این ایام برای همکاران امداد با حضور سخنرانان توانمند به منظور معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام راحل خواهیم داشت.

موسی‌نژاد برگزاری مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این نهاد حمایتی مطرح و بیان کرد: مسابقات فرهنگی در زمینه وصیت‌نامه حضرت امام راحل ویژه مددجویان و انتخاب افراد برتر این مسابقه بخشی از فعالیت‌های امداد در این ایام است تا ان‌شاءالله بتوانیم گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) را به جامعه مخاطب خود معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات