خبرهای داغ:
سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابینه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی گفت:

عدم کیفیت مطلوب در ساختمانها، مهمترین عامل آسیب‌پذیری در زلزله

سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابینه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی گفت: یکی از اصلی‌ترین معضلاتی که موجب عدم توانایی ما در مقابله با زلزله می‌شود برخوردار نبودن ساختمان‌های حاضر از کیفت مطلوب و عدم وجود نظارت مطلوب در این زمینه است.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۰۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، علی بیت اللهی سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابینه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی در کنفرانس بین المللی زلزله، مدیریت بحران، احیا و بازسازی که در امروز صبح در سالن آمفی تئاتر سالن ارشاد در بوئین زهرا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با زلزله افزایش مطالعه در این زمینه و آمادگی هر چه بیشتر جهت پیشگیری از خسارت‌های ناشی از آن است.

یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با زلزله افزایش مطالعه در این زمینه و آمادگی هر چه بیشتر جهت پیشگیری از خسارت‌های ناشی از آن است. کشور ایران یک کشور زلزله‌خیز است که دراغلب نقاط کشور هسته‌های شهری در جوار گسل‌های بزرگ و لرزه‌خیز قرار دارد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین معضلاتی که موجب عدم توانایی ما در مقابله با زلزله می‌شود برخوردار نبودن ساختمان‌های حاضر از کیفت مطلوب و عدم وجود نظارت مطلوب در این زمینه است.

سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابینه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری بیان کرد: حضور در جوار گسل‌های بزرگ، ساختمان سازی نامطلوب و تجمع جمعیت در نقاط زلزله‌خیزی چون تهران موجب افزایش خطر زلزله در ایران و افزایش خطر جانی و مالی این واقعه می‌شود.

این مسؤول مطرح کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با زلزله افزایش مطالبع در این زمینه و آمادگی هر چه بیشتر جهت پیشگیری از خسارت‌های ناشی از آن است.

سرپرست حوزه پژوهشی ساختمان و ابینه فنی و رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری اادامه داد: عمده کشور ما را نواحی بیابانی شامل می‌شود که نباید مورد بررسی قرار گیرد.

بیت الهی گفت: در حال حاضر 20 ملیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که از تعداد حدود 9 ملیون اسکلت بتونی و 11 ملیون فاقد اسکلت استاندارد هستند.

وی افزود: استان تهران بیشترین تعداد واحد ساختمانی با وجود وسعت کوچک آن نسبت به سایر استان‌ها را داراست که این یک زنگ هشدار برای مسؤولان به شمار می‌رود.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها