معاون اشتغال و خدمات کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد

ایجاد بیش از 1600 فرصت شغلی در روستاها توسط کمیته امداد

معاون اشتغال و خدمات کمیته امداد استان مرکزی گفت: در بحث اشتغالزایی روستایی 1664 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 400 میلیون تومان در استان مرکزی توسط کمیته امداد ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۴۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خدمات کمیته امداد استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد امداد استان در حوزه اشتغالزایی گفت: هدف اصلی حوزه اشتغال در کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی است که با ترویج فرهنگ کار و تلاش، تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی در بین خانواده‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: اولین رویکرد ایجاد خودکفایی شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت است که قدرت تامین مواد اولیه، اقساط تسهیلات دریافتی، قدرت بازاریابی و فروش محصول تولیدی خود و به واقع قدرت ریسک پذیری دارند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خدمات کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: همچنین برخی از خانوراهای تحت حمایت هستند که قدرت ریسک پذیری ندارند و برای ایجاد اشتغال آنان با واحدهای تولیدی و سازمان‌ها رایزنی‌هایی را انجام می‌دهد و 100 درصد حق بیمه کارفرما را در سال اول و شش ماهه سال دوم پرداخت می‌کند.

جلالی با اشاره به عملکرد سال گذشته این نهاد حمایتی گفت: در حوزه اشتغال سال گذشته سهم اشتغال کمیته امداد استان 2250 فرصت شغلی بوده است که باتوجه به تلاش های صورت گرفته 3091 مورد فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 418 میلیارد ریال ایجاد شد.

وی افزود: در سطح استان رتبه اول را در بین هشت دستگاه اجرایی استان در بحث اشتغالزایی روستایی به خود اختصاص داده‌ایم که در این بخش 1664 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 400 میلیون تومان ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خدمات کمیته امداد استان مرکزی آموزش را مقدمه ایجاد اشتغال عنوان و بیان کرد: سال گذشته 11 هزار و 800 مورد آموزش در قالب آموزش های مهارتی، کارآفرینی، پایدارسازی و توسعه مشاغل ایجاد شده و حرفه آموزی دانش آموزان مقطع دبیرستان انجام شده است.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: برای سال جاری 2700 فرصت شغلی هدفگذاری شده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات