عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

قراردادهای خارجی برای مسوولین پورسانت‌های کلان و هدیه‌های گرانقیمت دارد

برخی مسوولین از حساسیت خاصی نسبت به انعقاد قراردادهای خارجی برخوردار هستند این در حالی است که قراردادهای خارجی از مزایای فراوانی همچون پورسانت‌های کلان، دریافت کاخ مسکونی، هدیه‌های گرانقیمت و ماموریت را دارد.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۳۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: قراردادهایی که با شرکت های خارجی در حوزه های مختلف منعقد می‌شود اهداف بلندمدت کشورمان را صرف برنامه های درآمدزای کوتاه مدت می‌کند.

وی با بیان اینکه قوانین بالادستی اشاره جدی به تولید ملی دارد افزود:  تاکیدات فراوانی از سوی رهبری معظم نسبت به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ارائه گردیده است که همه مفاد مورد نیاز به تولید ملی و تولیدکنندگان داخلی برمی‌گردد.

وی در ادامه بیان داشت: برخی مسوولین از حساسیت خاصی نسبت به انعقاد قراردادهای خارجی برخوردار هستند این در حالی است که قراردادهای خارجی از مزایای فراوانی همچون پورسانت‌های کلان، دریافت کاخ مسکونی، هدیه‌های گرانقیمت و ماموریت را دارد.

قاضی‌پور خاطر نشان کرد: در هشتگرد کارخانه های تولید لوله پلی اتیلن وجود دارد که خطوط متعدد تمام اتوماتیک و رباتیک توانایی ساخت قالب های اکستروژنی آلومینیوم یا دستگاه های پیشرفته با کاربردهای مختلفی در حوزخ نفت و صنعت دارد ولی متاسفانه دولت اقدام به خریداری کالاهای خارجی مشابه تولید داخل شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خاتمه افزود: کالاهای خارجی که در بازار داخلی به وفور یافت می‌شود بر روی متغیرهای تولید ملی تاثیر فراوانی گذاشته است لذا واردات کالاهای مشابه داخلی نوعی اخلالگری است از اینرو انگیزه لازم تولید ملی را کاهش داده است افزایش اخلالگری به دلیل ایجاد موانع تولید محصول ملی، منجر به کاهش آن می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار