خبرهای داغ:
فرماندار اقلید تأکید کرد

لزوم اقدام سریع و جدی برای توسعه کشت گلخانه‌ای در اقلید

فرماندار اقلید با اشاره به اهمیت و مزایای کشت گلخانه‌ای بر لزوم اقدام سریع و جدی در راستای اجرا و توسعه این طرح در سطح شهرستان اقلید تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۷۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
صالح مشتاقی لار در جلسه شورای حفاظت منابع آب که با حضور رئیس دادگستری، بخشداران مرکزی و حسن‌آباد و مسؤولان امور آب، آبیاری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سایر اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به ظرفیت کشاورزی موجود و خشک‌سالی و کمبود منابع آب بر لزوم اقدام جدی در راستای مصرف بهینه آب تأکید کرد. 

وی با اشاره به مزیت‌های کاشت گلخانه‌ای و با توجه به آماری که توسط جهاد کشاورزی اقلید مبنی بر درخواست‌های موجود در این شهرستان در این زمینه وجود دارد، اقدام سریع برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در سطح شهرستان اقلید را خواستار شد.

مشتاقی لار با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای در افزایش عملکرد در واحد سطح، سودآوری بیشتر، مصرف آب کمتر و تولید محصولات بهتر بر لزوم اقدام جدی در راستای اجرا و توسعه این طرح در سطح شهرستان اقلید تأکید کرد.

در ادامه حسین حیدری، مدیر منابع آب اقلید به ارائه آماری از مقایسه تراز آب زیرزمینی در دشت‌های شهرستان و گزارشی از عملکرد این اداره در زمینهٔ برخورد قانونی با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز یا برداشت بی‌رویه آب و نیز نصب کنتورهای هوشمند و حجمی پرداخت.

به گزارش فارس، جلسه با هم‌اندیشی و تبادل‌نظر اعضا با هدف رفع مشکلات موجود و تسهیل برای اقدامات لازم در زمینهٔ توسعه طرح کشت گلخانه‌ای و حفاظت مؤثر از منابع آب شهرستان ادامه یافت.

گفتنی است، پیشگیری، کنترل و نظارت در استفاده از منابع آبی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، جمع‌آوری موتورپمپ‌های غیرمجاز و تأمین آب برای واحدهای گلخانه‌ای و چگونگی تسهیل برای اجرای این طرح ازجمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها