خبرهای داغ:
امام جمعه شهر گیان:

حضور در پای صندوق‌های رأی یک وظیفه و تکلیف شرعی است/به برکت سربازان گمنام ایران در امنیت است

امام جمعه شهر گیان با تأکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی گفت: این یک وظیفه و تکلیف شرعی است و این حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای مشت محکمی به دهان استکبار است.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۸۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
حجت الاسلام مراد امیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز جوان اظهار داشت: حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین (ع) بود که در سال ۳۳ هجری قمری دیده به جهان گشود .

وی در ادامه به خصوصیات اخلاقی حضرت علی اکبر(ع) پرداخت و گفت: ایشان پسر والای امام حسین(ع) بود، جوانی زیبا که همانند جدَ خود رسول خدا(ص) در سیرت سپید و در صورت آسمانی می‌کرد و هماره یاد و نام پیامبر(ص) از چگونگی سخن گفتن و یا راه رفتن و دیگر برخوردهای اجتماعی اخلاقی او می تراوید از این رو، امام حسین(ع) او را شبیه‌ترین مردم حتی نسبت به خود در خلقت و آفرینش، اخلاق و صفات روحی، گفتار و آداب اجتماعی به رسول خدا(ص) معرفی می کرد .

امام جمعه شهر گیان گفت: افزون بر صفات ظاهری و باطنی که به طور چشمگیر در وجود حضرت علی اکبر(ع) دیده می شد، کمالات و مقامات معنوی وی نیز در رتبه برتر از دیگران قرار داشت و به همین خاطر است که روز میلاد جوان دشت کربلا را روز جوان نامگذاری کرده اند .

وی افزود : جوان کسی است که مرحله ای به نام بلوغ را پشت سر گذاشته و تغییر کلی پیدا کرده و از دنیای بدون دغدغه کودکی خارج و به دنیای پر مسئولیت بزرگسالی وارد شده است.

امیدی تصریح کرد: شما جوانان مسلمان لازم است که در تحقیق و بررسی حقایق اسلام، در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره اصالت های اسلامی را در نظر گرفته و امتیازاتی که اسلام را از همه مکاتب دیگر جدا می سازد فراموش نکنید .

وی در ادامه با اشاره به میلاد باشکوه امام عصر(عج) و روز سربازان گمنام گفت: سربازان گمنام دارای پنج ویژگی هستند، مورد تایید امام و رهبری بوده و هستند، مدیریت این سربازان گمنام برعهده يك فرد قريب به اجتهاد است يعني محور شرع و قانون و اخلاق است، وابسته به اطلاعات شرق وغرب نيست خودش تربيت و خودش اقدام مي كند.

امام جمعه شهر گیان با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های سربازان گمنام امنيت زا بودن آنهاست، ابراز داشت: به برکت وجود آنان است که اطراف ايران در آتش مي سوزد ولي هنوز يك داعشي نتوانسته است در ايران نفوذ کند؛ اينها سرباز به علاوه گمنام هستند يعني اول سرباز و با وصف گمنام آمده است .

وی در پایان با اشاره به بحث انتخابات و با تأکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی عنوان کرد: این یک وظیفه و تکلیف شرعی است و این حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای مشت محکمی به دهان استکبار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات