خبرهای داغ:
مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

نصب 20هزار تابلو هشدار ایمنی برق در استان همدان

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از نصب 20هزار تابلو هشدار ایمنی برق طی سال گذشته در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۴۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایرج والیزاده در مراسم جشن روز کار و کارگر و روز صنعت برق که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، با اشاره به عملکرد دفتر ایمنی اظهار داشت: یکی از اقدامات این دفتر نصب تابلو هشدار بوده که در این زمینه در سال گذشته 20 هزار تابلو بر پایه‌ها نصب شد.

وی افزود: در راستای ایجاد امنیت و جلوگیری از حوادث برق‌گرفتگی 9 هزار و 750 تابلو خطر برق‌گرفتگی بر روی پایه‌ها نصب شده است.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به شمارش تمام پایه‌های روشنایی معابر و شماره‌گذاری آنها جهت اقدام سریع نیروها در مواقع لازم تصریح کرد: رنگ‌آمیزی پایه‌ها و نصب GPS بر روی خودروهای اتفاقات عملیات به تعداد 50 دستگاه از دیگر اقدامات بود که در بحران ملایر بسیار کارآمد بود.

وی ادامه داد: در حوزه پیگیری تجاوز به حریم نیز سال گذشته 500 میلیون تومان جذب داشتیم و نقاط در حریمی که دراولویت بود مرتفع شد.

والیزاده با اشاره به آموزش‌های ایمنی عنوان کرد: در این راستا تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش انعقاد کردیم که بر اساس آن کارشناسان با حضور در مدارس نکات ایمنی در برق را به دانش‌آموزان آموزش دادند که حدود 15 هزار نفر ساعت می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات ایمنی، نقاشی، آموزش خطرات برق‌گرفتگی در مهدهای کودک، برگزاری نشست‌ با دهیاران روستاها، ارسال پیامک هشدارهای ایمنی به کارگران، چاپ مقالات و پیام‌های ایمنی، اجرای مسابقات فرهنگی و توزیع بروشور از دیگر فعالیت‌ها است.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مکلف نمودن پیمانکاران به اعزام کارگران تحت پوشش به دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: در این راستا شهرستان فامنین با حدود 6 هزار نفر بیشترین آموزش را داشته است.

وی تصریح کرد: شناسایی تمام ساخت و سازهای روستایی در حریم شبکه‌های برق و برنامه‌ریزی برای اصلاح آنها از دیگر اقدامات بوده که برای جذب اعتبار به توانیر ارسال شده است.

والیزاده با اشاره به شناسایی کانون‌های خطر در سطح استان و ایمن‌سازی آنها افزود: شناسایی کلیه نقاط تلاقی شبکه‌های فشار متوسط با خطوط انتقال استان، ساماندهی وضعیت شبکه‌های برق بازارهای سنتی از منظر ایمنی عمومی مردم و ساماندهی وضعیت تابلو، لوازم اندازه گیری و سیستم داخلی برق رسانی پاساژها و مجتمع های پزشکی به منظور افزایش ضریب ایمنی مناطق عمومی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اخذ دستورات قضایی مختلف در راستای ایمن سازی شبکه های برق و افزایش ضریب ایمنی عمومی، بیان کرد: استفاده از صدا و سیمای استان برای پخش انیمیشن های آموزشی خطرات برق گرفتگی و ضرورت رعایت ایمنی، شناسایی نقاط در حریم شبکه های برق و ثبت در سامانه GIS با ذکر میزان فاصله از شبکه، استفاده از نرم افزار جامع HSE بر اساس دستور شرکت توانیر، استفاده از رباط پرچم زن برای کلیه خودروهای بالابر نیز به منظور افزایش ضریب ایمنی کارکنان انجام شده است.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: دستورالعمل تائید صلایت پیمانکاران و صدور کارت رتبه بندی بر اساس دستورالعمل و همچنین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات ایمنی پیمانکاران نیز تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات