رزاقی در گفتگو با «بسیج»:

سهم بسزایی از مخارج دولت به درآمدهای نفتی متکی است

ابراهیم رزاقی گفت: مالیات در تامین مخارج دولت به شمار می‌رود متاسفانه این مساله در اقتصاد کشورمان به چشم نمی‌خورد.زیرا سهم بسزایی از مخارج دولت به درآمدهای نفت متکی است و نوعی ناپایداری مالی است.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۷۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۱

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  استفاده از درآمدهای نفتی در اقتصاد ایران موجب شده است که این نوع درآمدها در سال‌های اخیر و میزان تزریق آن به طرح های سرمایه گذاری چالش‌های بسیاری را در اقتصاد کشورمان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مالیات و بویژه کسب آن به عنوان یک عامل مهم در تامین مخارج دولت به شمار می‌رود افزود: متاسفانه این مساله در اقتصاد کشورمان به چشم نمی‌خورد.زیرا سهم بسزایی از مخارج دولت به درآمدهای نفت متکی است و نوعی ناپایداری مالی است.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: دولت بدون درآمدهای حاصل از نفت نمی‌تواند وضعیت مالی خود را حفظ کند. این در حالی است که می‌تواند مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به بار آورد؛ نوسانات اقتصادی را تقویت می‌کند و ثبات اقتصادی را از بین می‌برد.

رزاقی در خاتمه افزود: با افزایش قیمت نفت، درآمدهای نفتی افزایش یافته و دولت بدون توجه به آثار اقتصادی و افق بلند مدت برنامه ها یاقتصادی بخش مهمی از درآمد نفت را هزینه می‌کند و بنابراین مخارج دولت با قیمت و درآمد نفت همبستگی بالایی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار