خبرهای داغ:

کاندیداهای ریاست جمهوری "اخلاق" را در مناظره‌های انتخاباتی رعایت کنند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به برگزاری مناظره بین ۶ کاندیدای ریاست جمهوری گفت: کاندیداها ضمن بیان انتقادات خود اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۸۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی با دعوت مردم برای حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخاب اصلح وظیفه مردم است و باید فردی صالح، باایمان، باتقوا و قاطع را انتخاب کنند و عملکرد کاندیداها را در نظر بگیرند. 

وی با اشاره به وظایف کاندیداها گفت: امروز نخستین برنامه مناظره انتخاباتی است، باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و در بیان انتقادات از دایره اخلاق خارج نشوند. 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه از بین این 6 نفر یک نفر برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود، افزود: فردی که انتخاب می‌شود باید نگاه به داخل داشته باشد چراکه امید داشتن به دشمن مکار، کینه‌توز و بدعهد بی‌عقلی محض است، دشمنی که در 38 سال گذشته ذره‌ای از مکر و دشمنی کوتاه نیامده است. 

رضوی اردکانی با بیان اینکه امید بستن به خارج از کشور امید به سراب است، بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید اتکایش به ملت باشد و حل مشکلات اقتصادی و تولید را در اولویت‌هایش قرار دهد، باید تکلیف میلیاردها دلاری که در آمریکا توقیف یا مصادره شده را مشخص کند. 

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی و انتظار مردم برای برخورد با آن گفت: اقداماتی از سوی قوه مجریه و قضائیه برای برخورد با این عده شده است اما گرفتن حقوق نجومی مصداق بارز دزدی از بیت‌المال است و باید به صورت علنی معرفی و محاکمه شوند. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به انتخابات شوراها افزود: شورا یک اصل اسلامی است، مردم در انتخابات شوراها دست از قبیله‌گرایی و طایفه‌گرایی بردارند و اصلح را انتخاب کنند. 

رضوی اردکانی با بیان اینکه 9 تا 15 اردیبهشت هفته شهر و شهروند نامگذاری شده است، بیان کرد: قانون حمایت از حقوق شهروندی اعلام شده اما رعایت حقوق شهروندی در درجه نخست باید از سوی مسئولان رعایت شود. 

وی با انتقاد از بورکراسی و کاغذبازی اداری اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که وظیفه سنگینی دارند، مردم را در ادارات با طولانی کردن روند، کاغذبازی و بورکراسی اذیت نکنند. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سوم شعبان و میلاد امام حسین (ع) اظهار داشت: این روز به نام روز پاسدار معرفی شده و پاسداران در انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون «ما می‌توانیم» را ثابت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها