خبرهای داغ:

آئین نکوداشت سرآمدان ادب و هنر استان برگزار شد

آئین نکوداشت سرآمدان ادب و هنر فارس توسط بنیاد نخبگان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۷۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
آئین نکوداشت سرآمدان ادب و هنر فارس توسط بنیاد نخبگان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار و در آن از ابوتراب خسروی و مسعود شناسا دارندگان نشان درجه یک هنر جمهوری اسلامی ایران و غلامرضا ذوالانواری پدر گبه جهان تقدیر شد. 

حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در این مراسم با بیان اینکه وظیفه این نهاد تکریم نخبگان در همه ابعاد است گفت: تکریم از بزرگان، سرآمدان، مشاهیر و نخبگان شناسایی رمز موفقیت آنهاست. 

وی با اشاره به اینکه هنر یک موهبت الهی است، افزود: هنر نقش مهمی در ماندگاری فرهنگ ها و ملت ها دارد و جایگاه هنرمندان در فرهنگ ما همواره مورد توجه خاص و عام بوده است، گرامیداشت هنر، گرامیداشت بنیادهای شکوه و عظمت است.

رئیس بنیاد نخبگان فارس افزود: فرش، شعر، رمان و موسیقی، جزء اشکال هنر دقیق به حساب می‌آید و هنرمند در هر کدام از این تخصص‌ها انسان ویژه‌ای است.

 شریف بیان کرد: بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان، نخبه فردی باهوش، خلاق، متخصص و اثرگذار در جامعه است و براساس همین سند، تکریم از نخبگان و الگوسازی از آنان نیز تاکید شده است.

وی تصریح کرد: هدف از تکریم، توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناسایی اثرگذاری علمی، فرهنگی، ادبی و هنری نخبگان و سرآمدان و شناسایی رموز موفقیت آنها در زمینه‌سازی حضور هر چه بیشتر این افراد در جامعه به منظور اثرگذاری بیشتر، معرفی مشاهیر ایرانی در سطوح بین‌المللی و بالاخره الگوسازی شیوه زندگی علمی این بزرگان است. 

منتظر، معاون برنامه‌ریزی و نطارت بنیاد ملی نخبگان هم در این برنامه گفت: تجلیل از سرآمدان ادب و هنر نکوداشت نخبگانی است که در خدمت این سرزمین هستند.

وی با بیان اینکه اینک افزون بر گرامیداشت چهره‌های علمی و دانش‌آفرین یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان تقدیر از نخبگی و آفرینندگی چهره‌های ادبی، فرهنگی و هنری کشور است افزود: این نهاد در پی این است با شناسایی چهره‌های نخبه و برتر سراسر کشور انگیزه تولید علم و دانش را در تمامی حوزه‌ها گسترش دهد.

منتظر با اشاره به اینکه آیین نکوداشت خدمات ارزنده ابوتراب خسروی، غلامرضا ذوالانواری و مسعود شناسا در رشته های ادبیات، هنر فرش و موسیقی یکی از اقدامات ارزنده بنیاد نخبگان فارس است بیان کرد: طلیعه این رویداد در سال 95 با بزرگداشت استاد ملک حسینی چهره علمی و پزشکی برتر ایران آغاز شد و امیدواریم این حرکت پاینده ادامه یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها