شهید«نهرمیانی»؛ شهید شاخص بسیج رسانه کشور

شهید «علیرضا نهرمیانی» سرپرست اداره خبرنگاران خارجی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی که در منطقه مهران در اثر انفجار مین به درجه شهادت نایل امد به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه کشور در سال جاری معرفی شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۱۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سازمان بسیج مستضعفین از سال 1389 اقدام به معرفی شهدای شاخص کشوری با هدف معرفی الگوهای مناسب، روشن و متعالی برای نسل‌های آینده کرده است.

هر استان سالانه اقدام به معرفی شهدای شاخص خود در اقشار مختلف بسیج می‌کند و سازمان بسیج مستضعفین نیز هر سال، یک شهید خواهر و یک شهید برادر را به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی و یک شهید خارجی به عنوان شهید شاخص بین‌الملل در آن سال معرفی می کند.

تعیین شهید شاخص به ویژگی‌هایی چون وجود وصیت‌نامه شهید و امکان ترویج آثار بستگی دارد.

امسال نیز استان مرکزی مفتخر است که زادگاه شهید شاخص بسیج رسانه کشور است. آری شهید « علیرضا نهرمیانی» که در تاریخ 8 اردیبهشت‌ماه 1333 در کلانشهر اراک دی خانواده‌ای متدین چشم به جهان گشود.

پدر وی محمدحسن نهرمیانی از جمله اساتید قرآن و از خادمان اهل بیت(ع) بود و همین موضوع باعث شد که علیرضا از همان ابتدا با محافل قرآنی و هیئتی مانوس شود.

مسجد آاکبر و هیئت محمدی واقع در کوچه راستین خیابان امام خمینی(ره) کلانشهر اراک مرکز فعالیت‌های قرآنی مرحوم محمدحسن نهرمیانی و به تبع فرزند رشیدش بوده است که با شرکت فعال در جلسات و برنامه‌های قرآنی نور معرفت و ایمان را برگرفت.

مادر بزرگوار شهید نهرمیانی، مرحومه کبری اجتهادی نیز در کسوت معلم قرآن جلساتی را برای بانوان شهر برگزار می‌کرد.

شهید «نهرمیانی» در تمام دوران زندگی خود در مکتب اسلام و قرآن رشد و تربیت یافت و همین موضوع باعث شد که حتی تحت تاثیر فضای حاکم بر جامعه آمریکایی قرار نگیرد و پس از سال‌ها به میهن اسلامی بازگردد.

شهید «نهرمیانی» پس از پایان تحصیلات در مقطع متوسطه در سن 18 سالگی برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد و تا 28 سالگی در آنجا زندگی کرد. او در دوران دانشجویی نیز عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا آمریکا بود. و در همین مدت نیز فعالیت‌های اثرگذاری در معرفی اسلام حقیقی داشت.

از جمله فعالیت‌هایی که در دوران دانشجویی به همراه دیگر دوستانش انجام می‌داد انتشار نشریه «ندای حق» بود که با کمترین امکانات و در فضای یک خانه تولید و منتشر می‌شد و برای دانشجویان سایر کشورها نیز ارسال می‌شد.

سال 1361 بود که «علیرضا» عزم بازگشت به ایران اسلامی را کرد. ایران اسلامی که سال‌های جدیدی را در تاریخ خود تجربه می‌کرد.

او که با دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های اقتصاد و روابط بین‌الملل از دانشگاه کالیفرنیا بود و بر زبان انگلیسی تسلط کامل داشت به عنوان سرپرست اداره خبرنگاران خارجی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شد و مدت شش ماه مسئولیت اداره خبرنگاران خارجی را برعهده داشت.

شهید «نهرمیانی» در 20 مردادماه سال 1362 و در سن 29 سالگی در حالیکه با جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی برای تهیه گزارش از دلاورمردان جبهه اسلام در منطقه عملیاتی والفجر3 در مهران حاضر شده بود، یک مین در زیر پای‌شان منفجر شد و «علیرضا» به همراه خبرنگار مسلمان هندی الاصل رویترز به درجه شهادت نائل آمدند و تعدادی دیگر از همراه‌هانش مجروح شدند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی با بیان اینکه استان مرکزی در دوران دفاع مقدس 16 شهید را در عرصه رسانه تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: شهید نهرمیانی یکی از شهدای رسانه استان مرکزی است، کسی که در خانواده‌ای متدین متولد شد و با تحصیل در رشته اقتصاد و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های آمریکا موقعیت زندگی در این کشور ار انتخاب نکرد و در ایران به عنوان سرپرست خبرنگاران خارجی وزارت ارشاد منصوب شد.

وی افزود: شهید نهرمیانی با وجود داشتن سمت و مسئولیت از خدمت به مردم بازنماند و در راستای ارتقاء انقلاب اسلامی همت گمارد و در این مسیر جان خود را نثار کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: اصحاب رسانه با درک وظیفه خطیر خود در این مسیر برای سربلندی کشور و استان بایستی گام بردارند و برای این منظور باید نکاتی را در حوزه فعالیت خود برای رشد و اعتلای نظام اسلامی مورد توجه قرار دهند از جمله این موارد تقویت بنیه فکری معنوی و معرفتی است.

گفتنی است عصر امروز اعضای بسیج رسانه استان مرکزی به همراه جمعی از مسئولین استانی و اقشار مختلف مردمی با حضور بر مزار این شهید در قطعه 10 گلزار شهدای اراک به مقام وی ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات