خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی اوقاف قزوین:

برنامه سال 96 با رشد 43 درصدی نسبت به سال 95 همراه است

مسئول روابط عمومي اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: مسئولين همواره به دنبال متدهاي غربي براي حل معضلات اقتصادي هستند در حالي که وقف مي‌تواند به عنوان يک راهکار اسلامي عميق، ابزاري موثر براي حذف فقر از جامعه باشد.
کد خبر: ۸۸۵۱۹۵۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین علی محمدپور مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: مسئولين همواره به دنبال متدهاي غربي براي حل معضلات اقتصادي هستند در حالي که وقف مي‌تواند به عنوان يک راهکار اسلامي عميق، ابزاري موثر براي حذف فقر از جامعه باشد.

وی ادامه داد: توجه به موضوع وقف و چالشهاي فرا روي آن را به عنوان يک رسالت ديني و سنت اعتقادي، وظيفه آحاد رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: در طول تاريخ افرادي براي استفاده جامعه از ملک خود، سنت وقف را اجرا کرده‌اند اما امروز بايد همگي به دنبال پاسخ به اين سئوال باشيم که چرا به وقف توجه کافي صورت نمي‌گيرد.

محمدپور افزود: ترويج فرهنگ قرآني عاملي براي کاهش ميزان جرم و بزه در جامعه و افزايش شاخصهاي امنيتي می باشد لذا رسانه‌ها میتوانند با پوشش رسانه‌اي محافل و مسابقات قرآني نقش تأثیرگذاری در ایجاد زمينه براي قرآني‌تر شدن جامعه ایفا نمایند

وی از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان سرمایه معنوی و اعتقادی مردم یاد کرد و گفت: بقاع متبركه و امامزادگان يك سرمايه‌ي معنوي و اعتقادي براي مردم است همچنان كه امام راحل فرمودند "من اميدوارم مردم در پناه اين بقاع در آرامش زندگي كنند." مردم ما نسبت به پيامبر و ائمه محبت دارند و وفادار به آنها هستند. به اين جهت به اولاد آنها نيز محبت و احترام دارند در طول سال بيش از صد ميليون نفر زائر در اين اماكن مقدسه حضور مي‌يابند و جا دارد كه براي معرفي آنها توجه ای بيش از گذشته داشته باشيم.

مسئول روابط عمومي اداره کل اوقاف استان قزوين تبیین کرد: اوقاف استان قزوين با توجه وجود اولین وقف نامه کشور در آن و تعداد زياد موقوفات و 264 امامزاده و بقعه متبرکه يکي از استان هاي برتر در زمينه وقف و امامزادگان و بقاع متبرکه آن به شمار مي‌رود، که معرفی موقوفات و بقاع شاخص به همراه فعالیت ها و عملکرد این اداره کل در راستای احیاء و صیانت از حقوق موقوفات و معرفی بقاع متبرکه از واجبات کار روابط عمومی می باشد که بدون همکاری ، مساعدت و تعامل سازنده و مطلوب با رسانه‌های استان امکان پذیر نمی‌باشد.

وی شناخت محيط و کارکرد رسانه‌ها را تأثیرگذار در تدوین برنامه سال 96 روابط عمومی اوقاف قزوین دانست و اظهار کرد: شناخت محيط و کارکرد رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در تدوین برنامه سال 96 روابط عمومی اوقاف قزوین داشت بر همین اساس در ابتدا بامطالعه همه‌جانبه کارشناسي، ابتدا درک درست و مطلوبي از فضاي کاري و حال و هواي رسانه‌هاي جمعي به دست آوردیم، طبيعي است که هر رسانه، اخلاق، کردار و گرایش‌های سياسي اجتماعي خاص خود را دارد.

به همین منظور ، فضاي مناسبي براي رسانه‌هاي جمعي اختصاص داده‌شده و با تشکيل گروه‌های مشاوره‌ای رسانه‌ای از توان و ایده‌های اين بخش استفاده بهينه نمودیم.

این مقام مسئول دانستن خط و خطوط و سیاست‌های فکري و عقيدتي رسانه‌هاي جمعي و روح حاکم بر رسانه‌ها از بابت افکار و اندیشه‌ها و دورنماي کاري آنان بسيار مهم است و اظهار داشت: چه‌بسا ما بعضاً از نقش رسانه‌ها در توسعه و ترويج فعالیت‌های خود استفاده کرده باشيم ولي نتيجه مطلوب و موردنظر حاصل نشده باشد، درواقع بايد دانست که آيا شکاف و فاصله‌ای ميان ما و رسانه از جهات فکري و راهبردها وجود دارد يا خير؟ اگر بين ما و رسانه‌ها تعريف درستي از توقعات و انتظارات وجود نداشته باشد ما نمی‌توانیم برآیند مناسبي از همکاري با رسانه‌ها داشته باشيم. از اين منظر لازم دیدیم تا با رسانه‌ها به يک درک و زبان مشترک برسیم و خود را براي يکديگر به‌درستی تعريف نماييم .

وی تصریح کرد: بعد از طی نمودن مراحل فوق با استفاده از نظرات کارشناس استانی و ملی در این زمینه نسبت به تهیه پیش برنامه سال 96 جهت ثبت در روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اقدام گردید که نظر مساعد کارشناسان و مدیران سازمانی را نیز همراه داشت.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برنامه سال 96 را با یک رشد 43 درصدی نسبت به سال 95 معرفی کرد و اذعان کرد: به‌منظور افزایش ارتباط مستمر و مطلوب با رسانه‌های استان جهت معرفی امامزادگان و موقوفات استان شاهد رشد 43 درصدی برنامه سال 96 نسبت به سال 95 در تمامی ابعاد و آیتم‌های مربوطه هستیم، ما در مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های صداوسیمای استان با توجه به تهیه زیرساخت‌های این امر می‌بایست تا پایان سال 96، 30 عنوان برنامه تولیدی و 1 عنوان برنامه مشارکتی و ترکیبی برای پخش از شبکه‌های سراسر و استانی صداوسیما آماده نمائیم.

برگزاری 140 برنامه مذهبی و ملی، توزیع 8000 بسته اطلاع‌رسانی شامل معرفی امامزادگان و موقوفات شاخص، گزارش عملکرد سازمانی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و همچنین کارگروه‌های ویژه سازمانی، برگزاری همایش وقف و رسانه در سطح استان ، ساخت و پخش 7 مستند و کلیپ به همراه زیرنویس و ولِ از کارکردهای وقف و بقاع متبرکه ، تولید و انعکاس 1200 خبر در سطح جامعه خبری استان ، برگزاری اردوهای توجیهی و خبری ویژه خبرنگاران، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردها و عملکرد و فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ، توسعه و راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه متمرکز در ادارات شهرستان‌های تابعه و موقوفات و بقاع متبرکه شاخص ، برگزاری مسابقات پیامکی و نظرسنجی از دیگر برنامه‌های روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سال 96 هست.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خاتمه ضمن تشکر از همکاری و مساعدت و تعامل دوسویه و سازنده رسانه‌های جمعی استان تصریح کرد: اگر روابط عمومی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین موفقیتی حاصل‌شده است حاصل دست رنج و تلاش 100 خبرنگار ، عکاس و  فعال در این حوزه هست ، لذا با تمام وجود از تلاش و زحمات همه این بزرگواران تشکر قدردانی می‌نمایم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها