مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند خبر داد

ثبت اطلاعات سلامت افراد در سامانه الکترونیکی «سیب» در نهاوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: با شروع هفته سلامت پرونده های کاغذی در تمام سطوح مراکزخدمات جامع سلامت در سطح شهرستان نهاوند حذف شده و تمام مراقبت‌ها توسط مراقبان سلامت در سامانه الکترونیک خانوار (سامانه سیب) ثبت می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۵۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند، در خصوص مراقبت‌های ادغام یافته سلامت مردان و زنان میانسال 30 تا 59 ساله بیان داشت: این مراقبت‌ها از ابتدای سال 96 در شهرستان نهاوند با تاکید بر ارتقای سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر، آغاز شد .

وی افزود: به منظور ارتقاء کمی و کیفی مراقبت‌های میانسالان، مرکز بهداشت شهرستان در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، مقدمات انجام معاینات رایگان گروه‌های هدف را فراهم کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: تیم مراقبت متشکل از یک نفر کارشناس سلامت خانواده، یک نفر کارشناس بیماری‌ها، یک نفر کارشناس مامایی و همچنین یک پزشک عمومی با حضور در مراکزخدمات جامع سلامت میانسالان معاینات و فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و در سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب) ثبت می‌کنند .

وی در خصوص هدف از اجرای این برنامه گفت: در این برنامه ارزیابی سلامت میانسالان از نظر شیوه زندگی سالم شامل الگوهای تغذیه ای، فعالیت جسمانی، مصرف مواد و استعمال دخانیات، مواجهات شغلی و مصرف مکمل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیر.

دارابی یادآور شد: همچنین در این برنامه سلامت باروری در زنان شاغل، سلامت عمومی، معاینات، آزمایشات عمومی و پاراکلینیک نیز مورد بررسی قرار گرفته که در صورت نیاز به سطوح تخصصی ارجاع داده می شوند .

وی اضافه کرد: آشنایی با تغییرات جسمی ، روحی و روانی به میانسالان کمک می کند که بدانند چه چیزی در انتظار آنها است و بتوانند با آمادگی بیشتری خود را با این تغییرات تطبیق دهند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند ابراز داشت: یکی از سیاست‌های اجرایی طرح تحول نظام سلامت حذف پرونده های کاغذی خانوارهاست، که این کار با شروع هفته سلامت پرونده های کاغذی در تمام سطوح مراکزخدمات جامع سلامت در سطح شهرستان نهاوند حذف شده و تمام مراقبت‌ها در سامانه الکترونیک خانوار (سامانه سیب) ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات