خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین:

اصل نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، مهمترین سیاست سپاه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین گفت: اشکال کار فقط ضعف در بینش و اعتقاد، به خصوص بیشتر در بین مسوولان است و دلیلش تبلیغات دشمن و تاثیر نفوذ دشمن در بدنه مدیریت داخلی است.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۷۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام مهدی مهدی‌جو مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص اقتصاد مقاومتی و عملکرد سپاه در این راستا اظهار کرد:  در تقسیم بندی کارشناسی ما سه بخش سپاه، کشور و جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش اول یعنی جهان، نگاهی که به دنیا و سابقه سیاست گذاری در امور اقتصادی داریم، خواهیم دید تفکر اقتصاد مقاومتی یک تفکر نوزا نیست.

مهدی جو بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک نوع تفکر و روش علمی است. بعد از جنگ اتمی آمریکا به ژاپن، که تنها اتفاق اتمی دنیا بود، ژاپن دقیقا با فرمول اقتصاد مقا‌ومتی، خودش را ساخت تا جایی که به نقطه برتر دنیا دست یافت و به جایی رسید که محصولات تکنولوژی را به دنیا صادر می کند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ به روزترین شعار رییس جمهور وقت آمریکا شعار حمایت از تولید ملی است. یعنی هر آمریکایی، جنس آمریکایی بخرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع)در ادامه بیان کرد: بخش دوم، بحث ملی است؛ در ایران برای پرداختن همه جانبه به این فرمول و تفکر علمی اقتصاد مقاومتی، چه شرایطی موجود نیست؟ و یا ما در صنایع مشکل داریم یا در معادن؟ نیروهای متخصص نداریم، در مدیریت، یا در ظرفیت بومی علم؟ در چه چیزی مشکل داریم؟ وی بیان کرد:ما در همه این موارد ظرفیت بالایی داریم. کسی که این شعار را در کشور ایجاد کرد، با توجه به همه ظرفیت های موجود، این شعار را انتخاب کرد.

مهدی جو در ادامه افزود: اشکال کار فقط ضعف در بینش و اعتقاد، به خصوص بیشتر در بین مسوولان است و دلیلش تبلیغات دشمن و تاثیر نفوذ دشمن در بدنه مدیریت داخلی است.

وی بیان کرد: بخش سوم، سپاه است. آنچه موجود است تاییدات رهبر هوشیار و سبقه جهانی نبنی بر تایید این موضوع است که یک خط شکن نیاز است تا با فداکاری و روشنگری و پیشگام شدنش، بخواهد دیگران را هم با خود همراه کند، هیچ ارگانی بهتر از سپاه نیست.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: رسالت سپاه، نه فقط بحث سازندگی و اتمام پروژه های کلان در کشور است بلکه اصل نهادینه کردن این تفکر در بین مردم به ویژه مسوولان است که در واقع نوعی جهاد فرهنگی است.

وی تبیین کرد: سپاه و بسیج، هم در عرصه تبلیغات و هم در عرصه عمل، در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری هستند که اگر فرمایشات ایشان در همه عرصه ها، جاری و ساری شود، پیشرفت  های زیادی را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام مهدی جو در خصوص برنامه سپاه در حمایت از شعار سال بیان کرد: یکی از برنامه های سپاه، برنامه دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. هر کجای کشور که مناقصه ای انجام بگیرد، سپاه شرکت کرده و به نفع اقتصاد کشور پایین ترین قیمت ها را پیشنهاد می دهد.

وی در ادامه گفت: دومین عملکرد سپاه، کار جهادی کردن در عرصه های اقتصادی کشور است. سپاه در دفاع مقدس بسیار خوش درخشید، در اقتصاد مقاومتی هم فعال می باشد.

این مقام مسوول اشاره کرد: تمام پل سازی ها و پروژه های در دست اجرا و تکمیل شده، با استفاده از دانش بومی است. اگر قرار است چیزی از خارج وارد کنیم، بهتر است دانش و تکنولوژی وارد کنیم نه محصولات تولیدی دیگر کشورها را.

وی بیان کرد: دیگر عملکرد سپاه خوش قول بودن در انجام و اتمام پروژه هاست. بعضی از این پروژه ها زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناخیه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص طرح های حمایتی  سپاه بیان کرد: سپاه و بسیج چند کار مهم انجام داده است که این طرح ها شامل طرح های ملی، همانند کار جهادگونه درختکاری در جنوب کشور، طرح بومی و استانی است.

وی در خصوص طرح های استانی گفت: بر اساس مولفه های بومی هر استان، سپاه و بسیج بودجه هایی را در اختیار مردم قرار می دهد، مثل صنایع دستی، صنایع تبدیلی و غیره.

حجت الاسلام مهدی جو در پایان بیان کرد: بخش سوم این حمایت ها، فردی است. یعنی افرادی که علاقمند به امور فنی هستند، از طریق سداه و بسیج به مراکز فنی و حرفه ای معرفی می شوند و پس از به دست آوردن مهارت های لازم، در جهت اشتغالزایی و تولید اقدام به عمل می کنند.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها