خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

سپاه موظف به نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن است

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به تعریف وظایف سپاه از دیدگاه قانون بیان کرد: اصل 150 قانون اساسی نقش سپاه را «نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن» تعیین می‌کند
کد خبر: ۸۸۴۹۳۲۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

محرمعلی والدی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزویناظهار کرد: اصل 150 قانون اساسی نقش سپاه را «نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن» تعیین می‌کند؛ به همین دلیل در هر زمان و عرصه‌ای که انقلاب اسلامی و یا دستاوردهای آن با خطر و یا تهدیدی مواجه شود، سپاه پاسداران موظف است تا وارد معرکه شده و از انقلاب دفاع کند.

وی افزود:  نکته قابل توجه این است که سپاه پاسداران به عرصه نظامی محدود نشده است و همه ابعاد انقلاب را در بر می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین، سپاه پاسداران را  نهادی با مأموریت‌های چندگانه دانست و تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های سپاه همکاری با ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواقع لزوم در زمینه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما قانون مأموریت دیگر پاسداران را مبارزه قانونی با عوامل و جریان‌هایی که درصدد خرابکاری، براندازی نظام جمهوری اسلامی و یا اقدام علیه انقلاب اسلامی ایران ‌است، معرفی می‌کند.

والدی تشریح کرد: فارغ از اغراض سیاسی اُپوزیسیون داخلی و هوچی‌گری‌های ضدانقلاب خارج نشین، بر اساس قانون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نگهبان انقلاب و در کسوت ضابط قضایی موظف است تا در تمام عرصه‌های تهدید و خطر برای انقلاب وارد شود؛ تفاوتی در عرصه سیاسی همچون فتنه 88 و یا اقتصادی همچون دستگیری مفسد اقتصادی و یا فرهنگی همانند برخورد با شبکه‌های فساد نیست.

این مسؤول ادامه داد: ضمن اینکه فعالیت سپاه در عرصه‌های انتظامی و امنیتی تعارضی با اقدامات سایر نهادهای اطلاعاتی و انتظامی نداشته بلکه با ایجاد ساختاری چند لایه به تقویت امنیت ملی منجر می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین خاطرنشان کرد: همیاری اقتصادی سپاه با دولت منحصراً در زمینه‌هایی است که بخش خصوصی تمایلی به مشارکت در آن نداشته و دولت نیازمند آن‌ها است؛ به همین دلیل رئیس جمهور هم شخصاً از سپاه تقاضا کرد تا در این مهم به دولت یاری رساند.

والدی یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی سپاه با هدف حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی هم مسئله دیگری است که هر فرد منصفی بر آن تصریح دارد.

وی اضافه کرد: جار و جنجال ضدانقلاب بر سر عملکرد سپاه مؤید آن است که جهت‌گیری کلان سپاه پاسداران، جهت‌گیری درستی است، همچنان‌که مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى فرمودند: کارنامه‌ سپاه در این سى و چند سال، یک کارنامه‌ درخشان بوده و در این مدت نمایشگر تجربه‌ یک ملت است.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها