خبرهای داغ:
یادداشت/فاطمه پیکرستان

بازار داغ بهشت های خیالی

در روزهای داغ اخبار انتخاباتی، آمد و شد متقاضیان و وعده های فراوان بررسی نقاطی از جامعه که مهتاج توجهند خالی از لطف نخواهد بود.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۶۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، یکی از مسائلی که این روزها به نوعی دغدغه تمامی افراد گشته و روز به روز سر به افزایش دارد معظل اشتغال و بیکاری جوانان کشور است.

طبق آمار و ارقامی که منتشر شده است، افزایش 27 درصدی بیکاری را نشان می‌دهد که 57 درصد از آن را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می دهند، بدیهی است که وجود این تعداد جوان که متاسفانه نمی توانند منبع تدرآمدی داشته باشند مشکلات متعددی را برایشخص، خانواده و جامعه به بار می آورد.

افزایش مراجعه جوانان به اعتیاد، پرخاش های درون خانوادگی و یا دوری از والدین، کاهش امید به آینده تنها بخشی از مشکلاتی است که در پی بیکاری، جامعه بیش از گذشته با آن دست و پنجه نرم می کند.

البته که همه ما می دانیم با به وجود آوردن مشاغل جدید و ریشه کن کردن بیماری می توان تا بخش زیادی از این مشکلات را رفع کرد و همین موضوع نیز دست مایه بسیاری از وعده های انتخاباتی است اما اینجاست که پرسیده می‌شود تاریخ مصرف این وعده ها تا چه زمانی است؟!

در موج ثبت نام های انتخاباتی هرکسی از هر قشری وارد میدان بازی های سیاسی می‌شود و شروع به شعارهای گاها پوشالی می کند که گاها شاهد آن بوده ایم، شعار های خوش آب و رنگی مه خروج از رکود، استقلال روز افزون و رفع بیکاری را وعده می دهند ولی آنچه نیاز واقعی این مردم صبور و همیشه پشتیبان است به راستی کجای این بازی قرار دارد؟

ملت ایران نیاز به مدیری دلسوز و متعهد دارد، کسی که جهادگر باشد و مدیریت جهادی را نقشه راه خود بداند، چرا که رفع مشکلات امروز جامعه به گفته رهبر معظم انقلاب جز با پشتکار و اراده جهادی به مانند سالهای جنگ مقدور نیست.

مسئول درجه یک کشوری باید به معنای واقعی حب دنیا و حب قدرت را از خود دور کند تا در ادامه آن شعار را کنار گذاشته و به داد کارگری برسد که شرمندگی را بر سر سفره خانه اش گذاشته است.

براستی که بدون توجه به سخنان رهبری نمی‌توان در مسیر درست حرکت نمود و باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار داد و کشور را از این برهه سخت گذراند.

 

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها