خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان همدان:

سازمان فنی‌وحرفه‌ای در ایجاد اشتغال از تمام دستگاه‌های آموزشی موفق‌تر است

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان همدان گفت: فنی و حرفه ای به عنوان یکی از حلقه های محکمی است که می تواند زمینه ساز اشتغال باشد و این سازمان در ایجاد اشتغال از تمام دستگاه های آموزشی، موفق‌تر است.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۴۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

علیرضا مهرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در سالی که سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام گرفته اشتغال به عنوان دومین اولویت در کشور است.

وی گفت: فنی و حرفه ای به عنوان یکی از حلقه های محکمی است که می تواند زمینه ساز اشتغال باشد و این سازمان در ایجاد اشتغال از تمام دستگاه های آموزشی، موفق‌تر است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان همدان در ادامه افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده جوانان جویای کار وقتی در سازمان آموزش می بینند در جای دیگری مشغول بکار می شوند.

وی با بیان اینکه این سازمان فقط به عنوان یک کاتالیزور و یک شتاب دهنده جوانان را آماده به کار می کند، ابراز داشت: آمار 6 ماهه اول سال 1395 نشان می دهد که رؤسای دستگاه های اجرایی و اتاق اصناف استان 5 هزار و 382 نفر را از طریق مدرک فنی و حرفه ای جذب بازار کار کرده اند.

مهرابی عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه ای دومین اولویت در کشور است که اشتغال زایی می کند و در کنار این اشتغال‌زایی برای ارتقاء مهارت افراد شاغل طبق فناوری های روز دنیا دوره های خاصی می‌گذارد.

وی در رابطه با طول عمر مشاغل گفت: امروزه طول عمر مشاغل کاهش یافته است و کمتر دیده می شود که فرزندی کار پدری خود را ادامه دهد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان همدان تأکید کرد: این سازمان به کسانی که دوره های آموزشی را می گذرانند گواهینامه مهارت می دهد که ارزش آن بسیار بالاتر از مدرک دانشگاهی است.

وی در پایان عنوان کرد: اگر ما بتوانیم دست جوانان را گرفته و به اشتغال برسانیم حاصل تمام اینها این می شود که در مقابل آسیب های جامعه یک فرد آبرومند بتواند نان بازویش را بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات