خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تأکید کرد

قانون ثبت‌نام برای شرکت افراد با صلاحیت در انتخابات اصلاح شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به تعدد داوطلبانی که انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، گفت: باید قانون اصلاح شود تا افراد با صلاحیت قادر به ثبت‌نام باشند.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۹۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز در دیدار با فرماندار و مدیران ستاد انتخابات شهرستان همدان اظهار داشت: مسئله شوراها یک امر قرآنی است و در قرآن کریم سوره‌ای به نام «شورا» داریم که خدای متعال در این سوره ما را به شورا و مشورت امر می‌کند.

وی مشورت را از نظر دین اسلام بسیار سازنده دانست و افزود: در حدیثی آمده است مشورت با افراد صالح شریک شدن در عقل آن شخص است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه افرادی که در مسئولیت‌های حساس هستند، باید در کارهای مهم مشورت کنند، بیان کرد: در انتخابات شوراها باید ببینیم چه کسانی باید درباره سرنوشت مردم، رسیدگی به وضع موجود، چشم‌انداز آینده نظر بدهند که این را به انتخاب مردم گذاشته‌اند.

وی گفت: اکثریت مردم شناخت درستی از داوطلبان انتخابات ندارند و ممکن است تحت تاثیر کوچه، بازار، تبلیغات، فضاسازی، جوسازی و غیره قرار بگیرند که در نتیجه اینگونه انتخابی بر مبنای ظابطه عقلانی، دینی، خدایی و مردمی نیست.

محمدی تصریح کرد: بر این اساس افراد شایسته‌ای که باید انتخاب شوند آن طور که مدنظر است شناخته نمی‌شوند، رأی نمی‌آورند و افراد متوسط، معمول و گاهی از متوسط به پایین اتفاقی رأی می‌آورند که این امر نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اهمیت مشورت در چنین شرایطی عنوان کرد: در هر کاری، امری و رشته‌ای باید با فرد امین و متخصص در همان موضوع مشورت کرد و اگر طرف مشورت کسی هم قرار گرفتیم، شرعا وظیفه داریم کمک عقلی به او بکنیم و در مقام مشورت خیانت نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار داشت: زکات عقل این است که در مقام مشورت به دیگران آنچه صلاح و خیر است بگوییم، امین و رازدار باشیم و اگر بر خلاف آن بگوییم خیانت کرده‌ایم و خداوند متعال عقل چنین فرد منحرفی را از او می‌گیرد.

وی تأکید کرد: باید داوطلبان انتخابات بر اساس مدارج تحصیلی، تخصص، تعهد و استعداد مدیریت رده‌بندی شوند، صلاحیت آنها از این حیث مورد بررسی قرار گیرد و در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.

محمدی گفت: مردم باید ببینند کسانی که برای شوراهای اسلامی کاندیدا شده‌اند راجع به زیبایی، نظافت، معماری، مسائل اجتماعی و هزاران مسئله شهری چه برنامه‌ای دارند.

وی افزود: جامعه‌ای رستگار، موفق و پیروز است که در سایه مدیریت صالح و انتخابی بر مبنای شایسته سالاری باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به ثبت نام تعداد قابل توجهی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری که واجد این امر نیستند، بیان کرد: ما در برابر کشورهای خارجی از این بابت خجالت می‌کشیم و باید قانون اصلاح شود تا افراد با صلاحیت قادر به ثبت نام باشند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری خطاب به مجریان انتخابات در دوره‌های گذشته گفت: شما به عنوان دستگاه اجرایی اصلی متولی برگزاری انتخابات امین مردم، امین آرای مردم، امین نظام و امین خدای تعالی بر مردم هستید و رأی مردم حق‌الناس است که شما باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات