خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین خبر داد:

رژه نیروهای ارتش به مناسبت بزرگداشت 29 فروردین

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری رژه بزرگداشت روز 29 فروردین، روز ارتش در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۱۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد حمزه بیدادی در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی صبح شنبه  در سالن جلسات قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام حافظ امنیت کشور بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام بیعت از امام خمینی(ره) نقش بی‌بدیلی داشته است.

وی با اشاره به شهدای ارتش جمهوری اسلامی افزود: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ارتش استان‌های قزوین، همدان، گیلان و زنجان تعداد پنج هزار و 657 شهید وظیفه و 678 شهید پایور تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین ادامه داد: همچنین 127 نفر جانباز بالای 70 درصد وظیفه و 26 نفر جانباز پایور، 138 نفر کارکنان پایور و دو هزار و 766 نفر هم از کارکنان وظیفه آزاده هستند.

بیدادی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن بیست و نهم فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی رژه نیروی مسلح ارتش جمهوری در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بسیاری به جهاد خودکفایی ارائه شده که طرح‌های متعدد در قالب تجهیزات و تسهیلات برای ساخت مهمات متناسب با نیازها در تغییر تکنیک‌ها به جهاد خودکفایی ارائه شده است.

ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان با اشاره به دیدگاه و فعالیت ارتش  یادآور شد: قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی ارتش قزوین وارد حزب، گروه و دسته‌ای نمی‌شود و در جهت گروه و دسته خاصی حرکت نمی‌کند بلکه در راستای وظایف معین شده ارتش جمهوری اسلامی گام برمی‌دارد.

بیدادی با اشاره به برنامه‌های هفته ارتش جمهوری اسلامی مطرح کرد: پخش زنده مراسم رژه نیروهای مسلح به همت صدا و سیما شبکه قزوین، گلباران و غبارروبی مزار شهدای گمنام،‌ سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، اعزام سخنران به مدارس و تقدیر از کارکنان نمونه پایور و وظیفه از برنامه‌های هفته ارتش در استان قزوین است.

وی با بیان اینکه هفته ارتش از روز بیست و یکم فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت شهید سپهبد صیادشیرازی آغاز شده و تا روز بیست و نهم فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ادامه دارد، اضافه کرد: در طول این هفته دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌شود و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، مراسم اهدای خون کارکنان، گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته ارتش در استان قزوین است.

فرمانده عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین با بیان مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش تصریح کرد: مراسم رژه نیروهای مسلح روز بیست و نهم فروردین ماه سال جاری ساعت 8:30 دقیقه صبح با حضور مسؤولان برگزار می‌شود و این مراسم در قالب رژه موتوری و رژه پیاده یگان‌های مستقر در استان است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها