خبرهای داغ:
مسئول اردوهاي جهادي دانشجويان علوم پزشكي قزوين:

مسئولین باید بیش از دانشجویان طالب خدمت رسانی باشند

مسئول اردوهاي جهادي دانشجويان علوم پزشكي قزوين گفت: مسئولین منطقه باید بیش از دانشجویان طالب کمک رسانی و خدمت رسانی باشند تا نواقص به طور کامل برطرف گردد که متاسفانه این مشکل وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۴۱۴۹۰
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،در راستاي تحقق شعار خدمت به محرومين و مستضعفين در استان قزوين اردوهاي جهادي برگزار شد و در اين زمينه گفتگويي با  علی صباغی مسئول اردوي جهادي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي انجام شد كه توضیحاتی در خصوص نحوه   خدمت به محرومين  به طور شفاف بيان شد.
آقاي صباغ خودتان مختصرا توضيحاتي در مورد برگزاري اردوهاي جهادي  دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بيان بفرماييد:
با توجه به حیطه فعالیت های آموزشی دانشگاه که مسائل پزشکی می باشد ما سه گروه به نام های بدون مرز، خادم المهدی و شکوفه های سیب هستیم و در زمينه دندانپزشكي،آزمايشگاه، پزشك عمومي،تزريقات،مامايي،آموزش بهداشت دهان و دندان ، بهداشت عمومي،محيط،تغذيه توانستيم به اندازه توانمان به محرومين خدمت كنيم.
چه مشكلاتي در زمينه تامين ابزار و امكانات داريد؟
خدا را شاکریم که مسئول طی سال های گذشته همکاری لازم را داشته اند و تشکر از ناحیه بسیج دانشجویی استان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهید بلندیان همکاری خوبی را داشته اند و کمبود امکانات به نحوی که باعث لطمه و نقص فعالیت ها شود وجود ندارد ولی به هر حال هرچه حمایت از دانشجویان بیشتر و امکانات و تجهیزات بیشتری فراهم شود قطعا کیفیت و میزان خدمت رسانی نیز افزایش می یابد.
آیا مسئولین و نهاد های دولتی همکاری لازم را داشته اند؟
تقدیر و تشکر از ناحیه بسیج دانشجویی، مرکز بهداشت شهید بلندیان، نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی، ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی جهت برگزاری این اردو همکاری داشته اند ولی همکاری لازم از سوی مسئولین منطقه، بخشداری و دهیاری که قرار بود کمک هایی برای ارائه بهتر خدمات انجام دهند گلایه ای وجود دارد که این همکاری لازم صورت نگرفت.  
توصيه شما به  مسئولين و مردم چيست؟
همکاری و همیاری با گروه های جهادی قرار نیست که یک گروه جهادی حضور پیدا کند و همه ی مشکلات را این گروه انجام دهد بلکه این گروه یک نقص و کمبود را احساس می کند و وراد منطقه می شود و برای رفع مشکلات خدمت رسانی می کند و خود مردم روستا و بویزه مسئولین منطقه باید بیش از دانشجویان طالب کمک رسانی و خدمت رسانی باشند تا نواقص به طور کامل برطرف گردد که متاسفانه این مشکل وجود دارد.

هدف از حضور در اردوهای جهادی بدون دریافت هیچ گونه دستمزد در حالی که می توانستید در ایام تعصیلات به مسافرت یا کارهای دیگر بپردازید ؟
وظیفه ای که دانشجویان احساس می کنند که این دانشجویان با هزینه بیت المال به تحصیل پرداخته اند و خدمات آموزشی از دانشگاه دریافت می کنند و در مقابل دانشجویان احساس می کنند که باید حضور داشته باشند و به همین مردم خدمت رسانی کنند و خدارا شاکریم که سال ها است که گروه جهادی در ایام نوروز و تعطیلات تابستان با کنار زدن تفریحات و مسافرت ها در مناطق محروم حضور پیدا می کنند و خدمت رسانی می کنند.
چه صحنه هايي در اين اردو شما را تحت تاثير قرارمي دهد؟
وجود خانواده هایی با چند فرزند که از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند و سلامت بهداشت پایینی دارند مراجعه می کنند و به صورت رایگان خدمت رسانی انجام می شود و با سلانتی کامل بر می گردند  همچنین دانشجویان در گرو های مختلف تقسیم بندی شده و خانواده های محروم راشناسایی کرده و هرشب با پذیرایی غذا از این خانواده غذای خود را در کنار این خانواده ها صرف می کنند و از نزدیک محرومیت را احساس می کنند.


1001/پ30/ب/3
ارسال نظرات
پر بیننده ها