زائر ساوجی راهیان نور تاکید کرد

فرهنگ ایثار و مقاومت عامل رشد و ترقی نظام اسلامی

زائر ساوجی راهیان نور گفت: امروز به پشتوانه باور ما می توانیم و فرهنگ مقاومت به پیشرفت دست پیدا کرده‌ایم که دشمن از این قدرت و اقتدار هراس دارد و هر روز به دنبال ترفند و توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۴۰۹۱۹
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

علی سروش بازنشسته آموزش‌و پرورش و زائر سرزمین‌های نور اعزامی از ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه مرتبه اول است که به همراه خانواده در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کرده است، گفت: هر ساله تصمیم به حضور در این مناطق را می گرفتیم ولی توفیق پیدا نمی‌شد تا اینکه امسال با اصرار دختر کوچکم به این سفر معنوی آمدیم.

وی با تاکید بر اینکه این حضور به دعوت شهدا بوده است، گفت: در دوران دفاع مقدس افتخار حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را نداشتم چراکه دو برادر بزرگترم در جبهه ها حضور داشتند و وظیفه خدمت به پدر و مادر را بر عهده من نهادند.

این فرهنگی بازنشسته تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تا جایی که در توان بود در پشت جبهه‌ها سعی می کردم به دِین خود عمل کنم.

سروش با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس اقشار مختلف مردم برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی با وحدت و انسجام در میدان حضور پیدا کردند، گفت: کسانی که در آن دوران در جبهه‌ها حضور داشتند به تبع سختی کار خود را داشتند ولی آنان هم که در پشت جبهه‌ها بودند باید زینب‌وار به حمایت از رزمندگان که در صف مقابله با دشمن ایستاده بودند، می‌پرداختند که اقشار مردمی در پشت جبهه ها نیز به نحو احسن از عهده این تکلیف بر آمدند.

وی با اشاره به مسئولیت خانواده شهدا گفت: در حقیقت خانواده شهدا چه در زمان حیات دنیایی فرزندان یا همسران خود و چه در حال حاضر مسئولیت سنگینی بر عهده داشته و دارند که خوشبختانه امروز همچنان صبورانه مروج راه شهدا هستند.

این زائر اعزامی از ساوه به راهیان نور گفت: امروز هم که جنگ تمام شده و دوران طلائی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پشت سر می‌گذاریم گرچه در تحریم هستیم ولی با پیروی از سیره شهدا و فراگیری فرهنگ ایثار و مقاومت، دشمن راه به جایی نبرده و ملت ایران هر روز منسجم‌تر و با وحدت در خط ولایت از کشور و انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

سروش در ادامه داد: انقلاب اسلامی از صفر شروع شد و با حضور در صحنه ملت ایران نیز به پیروزی رسید از این‌رو از همان ابتدا ملت ایران با فرهنگ ایثار و مقاومت آشنا شدند و بعد از آن هم در دوران دفاع مقدس مقاومت ملت ایران بود که باعث شد باز دشمن راه به جایی نبرد؛ امروز هم همچنان در صحنه هستیم و به دشمن می گوئیم اگر بخواهد کوچکترین حرکتی را علیه نظام اسلامی داشته باشد به او اجازه نخواهیم داد قدم از قدم بردارد.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی نو پا بود که از سوی دشمنان تحت تحریم و فشار بود تا این انقلاب را از پای درآورند و حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند ولی امروز به پشتوانه باور ما می توانیم و فرهنگ مقاومت به پیشرفت دست پیدا کرده‌ایم و دشمن نیز از همین قدرت و اقتدار هراس دارد و هر روز به دنبال ترفند و توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی است.

این فرهنگی بازنشسته ساوجی تصریح کرد: ملت ایران با مقاومت و حضور همیشگی در صحنه‌ها و برهه‌های مختلف کشور تو دهنی محکمی به استکبار جهانی و دیگر دشمنان اسلام زده و می‌زنند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما تا اخر ایستاده‌ایم و از اسلام و کیان انقلاب با تمام قدرت دفاع می کنیم.

سروش با اشاره به اثرگذاری راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت گفت: شنیده‌های کی بود مانند دیدن! بنده خود از زمانی که به این مناطق آمده‌ و این ایثارها و رشادت‌ها را لمس کرده‌ام باور کنید به حال خود افسوس خوردم که چرا من از قافله عقب ماندم و توفیق حضور در جبهه های نبرد را در آن دوران پیدا نکردم.

وی افزود: خود به همراه خانواده با این شهدا در این مناطق عملیاتی پیمان می‌بندیم که راه‌شان را همچنان تا آخرین قطره خون ادامه دهیم تا بتوانیم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) برسانیم.

این زائر ساوجی راهیان نور تصریح کرد: می‌بایست جوانان امروز را دریابیم و مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به زبان آنان بیان کنیم. مربیان در مدارس و والدین در خانواده دست به دست یکدیگر دهیم تا جوانان امروزی را به جای اینکه گریزان باشند را در مسیر صیحیح هدایت کنیم و فرهنگ مقاومت را به آنان نیز منتقل کنیم.

سروش با تاکید بر اینکه راهیان نور تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، گفت: راهیان نور به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی که از سال 71 توسط مقام معظم رهبری بنا نهاده شد اثر بسزایی بر ترویج این فرهنگ دارد چراکه جوانان امروز با حضور در این مناطق شرایط دوران دفاع مقدس را درک می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات