خبرهای داغ:
خادم شهدا:

پزشک حماسه و سکوت رازها

کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی نور به کمک داوطلبینی اداره می شود که برایشان ونیا بی معنی بوده و هرآنچه را در دنیا طلب می کنند کار برای رضا ی خدا در اولویت نیت آنان قرار دارد
کد خبر: ۸۸۴۰۵۳۵
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر، دکتر بیژن برکابی از رزمندگان دفاع مقدس و عضو گردان آبی خاکی عملیات کربلای ۴ و جانباز ی بوده که به یاد روز های خون و حماسه در خرمشهر مستقر و به زائرین خدمات ارائه می دهد.

از وی خواستیم که مصاحبه ای کوتاه با ما داشته باشد که با خنده زیرکانه هرچه پرسیدیم گفت؛سوال بعدی را بپرسید.

در گوشه ای خلوت نشستیم و از درد دل دکتر سخنان زیبایی را شنیدیم که چقدر حکیمانه بود،که بخشی از سخنان وی از نظر می گذرد.

بنده وقتی از هواپیما پیاده و به اهواز می رسم بوی آشنایی را حس می کنم چراکه با پوست و خون من این منطقه عجین شده است.

اینجا بنده به دنبال گم گشته ای نمی گردم بلکه دنبال پیداکردن خودم هستم.این خاک با من سخنان پر رمز و رازی دارد آن قدر زیبا که جز خدا و من کسی نمی داند که چه حسی دارم..جوانان دیروز و امروز همه برای این سرزمین هستند و در بحرانها مردان خطر بوده اند.
 
در شلمچه و کربلای ۴ وقتی پا بر رویآن خاک می گذارم آن قدر برایم آرام بخش است که هیچ ماده مخدری نمی تواند جایگزین آن شود هر جایی که پا می گذارام یاد خون های ریخته شده و صدای رگبار ها و خمپاره ها و فریاد های یا حسین  در گوشم نجوا می کند.

اینجا سرزمینی بوده که تمام غمها را از شما گرفته و شوق دیدار با خدا را در انسان زنده می کند و اگر برای برخی ها این سخنان را بیان کنم شاید کمی دور از ذهن باشد اما فقط خودم می دانم چه حال عجیبی دارم.اینقدر می گردم شاید گوشه ای از آن شب عملیات را پیدا کنم که خودم و سایر شهدا و رزمندگان دور هم باشیم اما تا کنون نشده و همش آه و حسرت برای ما مانده است.

آن روز ها را با واژه ها نمی شود تعربف کرد ؛روزهای بی قراری و اتحاد،روزهای شکست ابرقدرتها پرواز های معصومانه و بی قرار رزمندگان..روز های آسمانی شدن انسان ها

اما بغض گلویش را فشرد و دیگر نتوانست ادامه دهد.با خود گفتم این چه رازی است که این مردان را این چنین مجنون ساخته و جبهه و جنگ از نگاه برخی ها جز خون و آتش و بوی باروت چیزی دیگر دارد؟

انگار ذهن مرا خوانده بود.گفت:جنگ های زیادی در تاریخ شده شدید تر و سخت تر از تراژدی عاشورا اما هر جنگی که پاک و مردانش الهی باشند همانند عاشورا و خندق ماندگار می شود..مردان این سرزمین با نگاه الهی به جنگ شیطان رفتند و در فکر و ذکرشان ذره ای تعلقات دنیایی وجود نداشت.

برکابی در پایان گفت:کسی به سپاه و بسیج در آن دوران درجه و حقوق وعده نداده بود بلکه با دیدن منطقه بحران و خطر به میدان امدند تا امروز به عنوان یک نیروی مسلح و فرهنگی تاثیرات خود را در منطقه و جهان گذاشته است.
 
1002/پ30/ب/48
ارسال نظرات
پر بیننده ها