مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران خبر داد :

ساخت دو مدرسه در مناطق محروم خوزستان

قرارگاه در 5 بخش عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم فعالیت می کند .
کد خبر: ۸۸۴۰۱۳۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
محمدآرام مسئول قرارگاه جهادی علمدار استان مازندران در خصوص فعالیت های جهادی این قرارگاه در ایام نوروز در مناطق محروم استان خوزستان گفت: این قرارگاه برای 6 سال پیاپی است که در ایام نوروز در مناطق محروم استان خوزستان در حال فعالیت های جهادی می باشد که در 5 سال گذشته در منطقه دارخوین شادگان فعال بود و در ایام نوروز امسال در شهرستان اندیکا بخش چلو و در چند روستا از 21 اسفندماه تا 10 فروردین 96 به فعالیت های جهادی مشغول خواهند بود.
وی افزود: این قرارگاه در 5 بخش عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت می باشد.
آرام در تشریح فعالیت های این قرارگاه در مناطق محروم گفت: قرارگاه جهادی علمدار با حضور 70 نفر از آقایان متخصص در حوزه های یاد شده و 30 خانم متخصص به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: در بخش عمرانی این قرارگاه در حال ساخت 2 باب مدرسه در روستاهای ورکوه و آب چنار هستند و در بخش بهداشت و درمان متخصصین حوزه های داروسازی، دامپزشکی، مامایی و کارشناسان محیط و بهداشت محیط در حال خدمت رسانی هستند.
آرام تصریح کرد: بحث پایش سلامت را به صورت خانه به خانه در حال پیگیری هستیم و چک دارویی از لحاظ مصرف دارویی خانوار به صورت دقیق کنترل می شود.
مسئول قرارگاه جهادی علمدار گفت: متخصصین بسیجی ما با مراکز بهداشت و خانه های بهداشت منطقه در حال همکاری هستند.
وی به فعالیت های اقتصادمقاومتی این قرارگاه اشاره کرد و گفت: در بخش اشتغال زایی هم با توجه به ظرفیت موجود منطقه در حوزه دامداری و شیلات و باغ آموزش هایی برای استفاده بهینه از منابع خدادادی را داشتیم.
آرام در توضیح فعالیت های فرهنگی قرارگاه گفت: در بخش فرهنگی در دو حوزه درون گروهی و برون گروهی در حال خدمت هستیم؛ در بخش برون گروهی، کلاس هایی را در بخش مسائل شرعی و احکام و عقاید برای اهالی روستاها مخصوصا دانش آموزان با حضور هم طلبه خواهر و هم طلبه برادر و روانشناس گذاشته شده که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. در حوزه روحانی این منطقه چندسالی است که محروم بوده و سعی ما بر این است که در این مدت حضور قرارگاه این خلاء فرهنگی را پر کنیم.
مسئول قرارگاه جهادی علمدار مازندران در پایان ضمن تشکر از حضور و استقبال کم نظیر مردم از اردوی جهادی بسیجیان مازندران گفت: جا دارد از حمایت های خالصانه بخشدار و مسئولین منطقه تشکر و قدردانی کنم که در بحث پشتیبانی همکاری های خوبی را با ما داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار