خبرهای داغ:
امام جمعه اقبالیه:

ارزش خدمت به نیازمندان باید در جامعه تبیین شود

امام جمعه اقبالیه گفت: ارزش خدمت به نیازمندان باید در جامعه تبیین شود چراکه خدمت به نیازمندان در سیره نظری و عملی اهل بیت (ع) از برجستگی خاصی برخوردار بوده است
کد خبر: ۸۸۳۸۲۰۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه در بازدید از مرکز نیکوکاری سیدالشهدای شهر اقبالیه با تاکید بر اهمیت استفاده صحیح از نعمت های الهی در راه خدمت کردن به بندگان بیان کرد: انسان های معتقد و با ایمان از نعمت های مختلفی که خداوند به آنان عنایت کرده در راه رضای خدا و دستگیری از نیازمندان و هم نوعان خود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری جشن نیکوکاری این است که انسان ها به فکر اقشار نیازمند جامعه بوده و به برادران دینی خود نیز کمک کنند تا خانواده نیازمندی احساس حسرت نکند.

امام جمعه اقبالیه با بیان اینکه در آستانه سال جدید از اقوام، همسایه ها و افراد نیازمند غافل نشوید، افزود: دوستی با بندگان خدا در گرو کمک کردن به آنان است، بنابراین از آن چیزی که دوست دارید به دیگران انفاق کنید، به بندگان خدا نیکی کنید تا خداوند به شما کمک کند.

وی تصریح کرد: خانواده های آبرومندی که نیاز خود را بازگو نمی کنند شناسایی شوند و با حفظ عزت نفس به آنان خدمت رسانی شود و مردم نوعدوست استان هم باید علاوه بر مشارکت در جشن نیکوکاری، تلاش کنند و افراد نیازمند را شناسایی کنند، همانگونه که برای خانواده خود در روزهای پایانی سال خرید می کنند، اقشار نیازمند را فراموش نکنند.

فاطمیان با بیان اینکه بهترین کار در نزد خداوند خدمت کردن به بندگان خدا است، عنوان کرد: خدمت کردن بدون منت و برای رضای خدا ارزش دارد و عمل صالحی بالاتر از خدمت به بندگان نیازمند خدا نیست، همه مردم در زیان هستند مگر افرادی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند، با روی خوش با مردم برخورد کنید و رفتارتان به گونه ای شود که نیازمندان از روبرو شدن با شما شرمسار و خجالت زده نشوند.

وی با بیان اینکه زندگی سالم و با معنویت در خدمت کردن به بندگان خدا معنا پیدا می کند، اظهارکرد: یاد خدا و برای خدا کار کردن باعث رشد، تعالی و خدمت کردن به مستمندان و نیازمندان باعث سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود، عمری مفید است که راه آسایش و خدمت به دیگران بگذرد.

امام جمعه اقبالیه تصریح کرد: ارزش خدمت به نیازمندان باید در جامعه تبیین شود چراکه خدمت به نیازمندان در سیره نظری و عملی اهل بیت (ع) از برجستگی خاصی برخوردار بوده است و لازم است این اعتقاد و باور در جامعه به خصوص در میان نسل جوان به خوبی تبیین شود.

معاون توسعه و مشارکت مردمی کمیته امداد استان قزوین نیز در این نشست گفت: امسال با توجه به سال اقتصاد و مقاومتی، اقدام و عمل، در کنار پایگاه اصلی جشن نیکوکاری برنامه های فرهنگی نیز تدارک دیده شده بود.

محمد صیادی یادآورشد: تلاش می کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا انفاق و نیکوکاری با رویکرد فرهنگی در جامعه تبیین و تشریح شود و نسل اینده با این باورها و ارزش های ماندگار هر چه بیشتر آشنا شود.

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها