خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد

قبول ولایت یعنی قبول طاعت و اطاعت محض

استاد حوزه و دانشگاه گفت: قبول ولایت یعنی قبول طاعت و اطاعت محض، نه اینکه صرفاً ادعای محبّت و ارادت باشد.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۸۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی در جمع فرماندهان، مدیران، مسئولین و کارکنان پایور و بسیجی و سربازان تیپ 32 انصارالحسین(ع) با تشریح اهمیت و زوایای ولایت‌مداری و الزامات آن اظهار کرد: یک رهرو مسیر اراده خود را با رهبر و ولی خود تطبیق می‌کند همچنان که امام علی(ع) اراده و حرکت خود را با پیامبر(ص) تنظیم می‌کرد.

وی درباره مظلومیت پیامبران و اولیا الهی بیان کرد: انبیاء برای رشد و تعالی انسان برانگیخته شده‌اند و راه سعادت را به انسان‌ها نشان می‌دهند در حالی که در تاریخ بیان شده است که انبیا مظلوم هستند و این مظلومیت به خاطر عدم اطاعت از ولی و انبیا بوده است چراکه اگر قومی مطیع ولی خدا باشد ناگزیر این قوم سعادتمند خواهند شد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: قبول ولایت یعنی قبول طاعت و اطاعت محض، نه اینکه صرفاً ادعای محبّت و ارادت باشد.

وی خاطرنشان کرد: اطاعت محض در برابر ولی خدا انسان را به جایی می‌رساند که امام زمان(عج)در اوج مناجات و دعای خود، آن شخص را یاد می‌کند.

وی با اشاره به انحرافات و ایستادگی در برابر نظر ولی فقیه اظهار داشت: اگر کسی در مقابل ولی خدا بایستد و به هوای نفس خودش توجّه کند، زمین خورده و عاقبت بخیر نخواهد شد.

شعبانی در بیان آثار ولایت پذیری در انسان خاطرنشان کرد: اطاعت پذیری از پیامبر(ص) ابوذر و سلمان و مقدادها تربیت کرد، صحابه ای که تا آخر در خط اسلام ناب ایستاده و هرگز دچار تردید نشدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات