دشمن با تغییر سبک زندگی سعی در تسخیر فرهنگ جامعه دارد
وی با بیان اینکه فرهنگ می تواند مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی های یک ملّت باشد، اظهار داشت: اگر مشکلات فرهنگی و آموزشی یک کشور به صورتی که مصالح کشور اقتضا می کند حل شود دیگر مسائل به آسانی حل می شود.
علیزاده ادامه داد: مسئله فرهنگ موضوعی است حیاتی که باید در مورد آن مطالعه و در راستای آن اقدام و برنامه ریزی شود که این کار نیازمند کارفرهنگی و سرمایه گذاری در این خصوص است.
وی اضافه کرد: این نیاز در همه جوامع وجود دارد و اگر جامعه ای در این زمینه کوتاهی یا کم کاری کند به ناچار تحت تاثیر فرهنگ جوامع دیگر قرار خواهد گرفت.
این فعال فرهنگی تصریح کرد: بنده به شخصه از اینکه چند سال است بودجه کارهای فرهنگی نسبت به سال های گذشته به جای اینکه افزایش یابد کاهش می یابد گله مندم و اگر کم توجهی ها در این زمینه ادامه یابد آسیب های جدی و جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد به طوری که ارزش هایی را که به پایشان سال ها فداکاری ها و ایثارها شده است را از دست خواهیم داد.
وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ و رفع مظلومیت از آن، بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی، سال هاست دریافته اند باید از طریق فرهنگی وارد کارزار مبارزه با انقلاب اسلامی بشوند و اکنون برای همه تحلیلگران بینا و منصف روشن است که از آن سوی مرزها، فرهنگ عمومی جامعه در حال شکل پذیری و سمت یابی است.
این فرهنگی بسیجی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ، پیشرفت عمومی جامعه را در همه عرصه ها به دنبال داشته و در مقابل نفوذ فرهنگ بیگانه و آسیب های اعتقادی اخلاقی و رفتاری بیگانگان و استعمار، همچون سپری محکم و قابل اتکا عمل خواهد کرد.
علیزاده با این بیان اینکه رانت و رشوه خواری، باندبازی، تبعیض و بی عدالتی، تضییع حقوق مردم، خیانت به بیت المال، ثروت های بادآورده، رفاه طلبی و دنیاگرایی مدیران، بی اعتنایی به اقشار محروم و ... از ضعیف بودن باورها و ارزش های اسلامی در افراد ناشی می شود، یادآور شد: افردای که باورهای مستحکم دینی داشته و ارزش های دینی را اصول و چهارچوب حاکم بر همه افعال و اعمال خود می انگارند، در چنین ورطه هایی نمی افتند و یا حداقل، آسیب پذیری آن ها به شدت کمتر و محدودتر است.
وی برای نهادینه شدن فرهنگ جامعه، توجه به پرورش فرهنگی اسلامی دانش آموزان را به عنوان سرمایه آینده کشور مهم و از وظایف آموزش و پرورش خواند و گفت: لازمه رسیدن به چنین تربیتی جذب مربیان و معلمان دلسوز است.
علیزاده ادامه داد: یقینا دانش آموزان گفتار و کردار معلمان خود را به عنوان الگویی در ذهن خود خواهند داشت و اگر تاثیر صددرصد هم نداشته باشد، در فرهنگ رفتاری و اعتقادی دانش آموزان تاثیر غیر قابل انکار و بالایی خواهد بود.
وی تاکید کرد: دولت اسلامی باید با توجه به اهمیت والای فرهنگ در سرنوشت جامعه و نقش بسزای معلم در این فرهنگ سازی نسبت به ارزش دهی به قشر فرهنگیان یا معلمان اهتمام ویژه ای داشته باشد.
این |ژوهشگر پرورشی با بیان اینکه متاسفانه در این خصوص وقتی پای صحبت معلمان دلسوز می نشینیم شاهد گلایه مندی های بجای آن ها در اکثر موارد هستیم، افزود: اگر معلم از جایگاه ارزشی والایی در جامعه و مدرسه برخوردار باشد نسبت به آنچه که رسالت دارد در تاثیر رفتاری و انتقال علم و ادب موفق تر خواهد بود.
وی کاهش تخصیص بودجه و سرمایه در بخش پرورشی به عنوان متصدی کارهای فرهنگی در مدرسه و بی توجهی در کمیّت و کیفیت کار را در مسابقات فرهنگی و هنری، مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی و حتی مسابقات قران و عترت همکاران فرهنگی موجب تاثیر نامطلوب در این خصوص دانست.
علیزاده ارتقای فرهنگ و ترویج کارهای فرهنگی در بین دانش آموزان را ایمن سازی جامعه و مصونیّت بخشی آن از آسیب ها و هجمه های فرهنگی عنوان و اظهار کرد: تاکید رهبر فرزانه انقلاب در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و به دنبال آن جذب مربیان قرآن در آموزش و پرورش گامی مبارک و لازم بود که از نکته سنجی و احساس خطر بجای ایشان در خصوص مقابله با هجمه شدید نفوذ فرهنگ بیگانه این مهم صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای حفظ ارزش ها و هویت دینی و ملی خود نباید در زمینه فرهنگی کم گذاشت و دانش آموزانی که سرمایه های آینده این کشورند نباید به علل کمبود اختصاص بودجه، یا هر علت دیگری و ضعف در فرهنگ سازی و کارهای فرهنگی در معرض هجوم فرهنگ بیگانه قرار گیرند که در این صورت جبران خسارت بسیار مشکل خواهد بود.