خبرهای داغ:
تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

به عنوان یکی از 30 تیم برتر پروژه چالش جهانی ال.جی انتخاب شد

تیم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مرحله اول رویداد جهانی LG Global Challenger به عنوان یکی از تیم های برتر برگزیده شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۸۲۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، پروژه جهانی LG Global challenger بر پایه‌ اهداف خاصی برنامه ریزی شده که حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند و نیز ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان جزو اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

دانشجویان در این پروژه می توانند آزادانه موضوع سفر و کشور مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از موقعیت های بی نظیر و بسیار عالی بازدید کنند.

برای این سفر تحقیقاتی6 موضوع در زمینه های علوم طبیعی، فناوری اطلاعات (IT) ، اقتصاد ومدیریت، علوم انسانی و اجتماعی و فرهنگ و هنر برای انتخاب وجود دارد.

تیم دانشجویی "ریواس" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین متشکل از 3 دانشجوی کارشناسی و یک دانشجوی ارشد با ارائه یک پروپوزال کامل و جامع با موضوع  "بررسی راهکارهای افزایش توان و زیرساخت جهت ایجاد نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی با مقیاس های مختلف در ایران" توانست به عنوان یکی از تیم های برگزیده رویداد جهانی LG Challenger انتخاب شود.

رضا قوامی پور، ابراهیم حاجتی پیشه وری، پدرام سالخورده ضیابری و مهدی محمدزاده اعضای تیم ریواس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هستند که طرح تحقیقاتی آن ها جزو 30 طرح برتر تحقیقاتی کشور قرار گرفته است. در سطح کشور تنها 2 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در بین 30 تیم برتر قرار گرفته اند که یکی از آن ها دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است.

در نهایت 5 تیم برگزیده نهایی این رویداد برای سفر تحقیقاتی 14روزه به کشور چین که با حمایت کامل کمپانی ال.جی خواهد بود و در خصوص انجام مطالعات تحقیقاتی در زمینه انرژی های پاک می باشد، انتخاب می شوند.

به شرکت کنندگانی که سفر آنها به اتمام رسیده است، فرصتی یک ماهه داده می شود تا گزارش کتبی خود را از نتایجی که به دست آورده اند تنظیم کنند. پس از بررسی و ارزیابی گزارش های ارائه شده، به تیم برگزیده طی یک مراسم، کمک هزینه تحقیقاتی نقدی اعطا می شود. علاوه بر این برای یک دوره کارآموزی در ال.جی معرفی خواهند شد.

امید است نتایج تحقیقات دانشجویان ایرانی نیز، از این پس در جهت توسعه و رشد کشور ایران به صورت عملی به کار گرفته شود.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها