خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

جانبازان و ایثارگران چراغ راه هستند

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه جامعه ما نیاز به چراغ دارد، گفت: همان طور که شهدا مسیر را هموار و هدف را مشخص می کنند جانبازان و ایثارگران این چراغ را روشن می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۲۸۶۷۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست بصیرتی با بسیجیان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به تفسیر آیاتی از سوره هود اظهار کرد: پیامبر (ص) اسوه صبر و استقامت و ایستادگی بود و بنابر تفاسیر دلیل اینکه این آیه پیامبر (ص) را پیر کرد توصیه دیگران به صبر و استقامت و ایستادگی بود.

وی با بیان اینکه ایثارگرها ، رشادت ها و از خود گذشتگی امام راحل ، ملت ایران و رزمندگان اسلام در این ایه تبل ورو تجلی یافته است، عنوان کرد: این آیه تمام زوایای 8 سال دفاع مقدس را در خودش گنجانده است و درسی که ما باید در این شرایط بگیریم این است که این آیه دست مایه اصلی حرکت ما هست و نباید به شرایط کنونی راضی باشیم بلکه باید به سمت کارهای بزرگ‌تر، قوی‌تر و عظیم‌تر حرکت کنیم چراکه خداوند با استقامت‌کنندگان است.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه باید در همه حال صبر و استقامت داشته باشیم، گفت : باید این هنر را داشته باشیم که در محیط خانواده، کار و اجتماع دیگران را در وادی انقلاب، ارزش‌ها و هنجارهای اسلام و انقلاب قرار دهیم و این همان کاری است که رزمندگان در دفاع مقدس انجام دادند و افراد را جذب اسلام و ارزش‌ها کردند و این کار سختی است.

وی با بیان اینکه آنهایی که در راه خدا استقامت می کنند خداوند نیروهای امدادی و غیبی خود را شامل حال آنها خواهد کرد، ابراز داشت: در طول جنگ دفاع مقدس وقتی رزمندگان استقامت کردند خداوند بواسطه توکل انها امدادهای غیبی را فرستاد و موانع و مشکلات و چالش ها از مسیر حرکت برداشته شد.

ابوحمزه اضافه کرد : نتیجه این استقامت و ایستادگی نترسیدن از دشمن و نداشتن حزن و اندوه است.

وی با اشاره به حضور میلیونی افراد در راهپیمایی22 بهمن ماه، عنوان کرد: این افراد با قدرت و قوت شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند و درمقابل جهانخواران ایستادند و از ارزش‌‌ها دفاع کردند و این تفسیر همین آیه است.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه از سال 59 تا 61 جنگ با صدام و از سال 61 تا 67 جنگ با کل استکبار جهانی بود، اظهار داشت : استکبار جهانی تمام امکانات خود را برای کمک به صدام و نابودی جمهوری اسلامی آورد اما نتوانستد کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه امام و مردم هیچ‌گاه از استکبار ترسی نداشتند و همواره در مقابل ان ایستادگی کردند، گفت: این آیه گواه این مطلب است چراکه وقتی انسان به خدا توکل می‌کند هیچ کس نمی تواند او را از مسیر خارج کند و علاوه بر بهشت اخروی برای ملت بهشت دنیایی عزت، افتخار و محبوبیت و مقبولیت را به ارمغان آورد.

سردار ابوحمزه با اشاره به 5 سال جنگ در جبهه های مقاومت، به پرورش 250 هزار نفر جوان بسیجی در سوریه، عراق و یمن اشاره کرد و بیان داشت : سردار سلگی که تبلور و تجلی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است برگرفته از این روحیه است .

وی با عنوان اینکه تقریظ امام خامنه ای(مد ظله العلی) بر چهار کتاب برای اولین بار در کشور افتخار بزرگی برای مردم همدان شد، افزود: مراسم تقریظ برای سه کتاب تدارک دیده شده بود ولی در لحظات آخر امام خامنه ای(مد ظله العالی) مطالعه کتاب « آب هرگز نمی‌میرد» را تمام کردند و بر آن تقریظ نوشتند و اینچنین شد که سردار سلگی یک چهره گمنام در بین مردم، به دلیل اخلاصی که در عمل داشت به این مرحله رسید که بعد از 27 سال پس از دفاع مقدس امام خامنه ای(مد ظله العالی) بر کتاب ایشان تقریظ نوشت تا چهره‌ها شناخته شوند و راه جامعه گم نشود.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: جامعه ما نیاز به چراغ دارد همان طور که شهدا مسیر را هموار و هدف را مشخص می کنند جانبازان و ایثارگران این چراغ را روشن می‌کنند.

وی با اشاره با فرموده امام خامنه ای(مد ظله العالی) در مورد سردار سلگی که اگر فرصت داشتم از تهران حرکت می‌کردم و به همدان می‌رفتم و او را می‌دیدم ولی متاسفانه نمی توانم، گفت : این یک افتخار بزرگی برای مردم همدان است.

* تشکیل قرارگاه پیشرفت در استان همدان

ابوحمزه در ادامه سخنان خود از آبادسازی سه دهستان در شهرستان فامنین، کبودراهنگ و نهاوند خبر داد در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد و بیان داشت : یکی از آرزوهای امام خامنه ای(مد ظله العالی) این است که یک هزار نقطه محروم در سطح کشور آباد شود که سپاه این مورد را کلید زد و در همین خصوص قرار است با هماهنگی استانداری این زمینه فراهم شود به گونه ای که به سمت و سویی حرکت کنیم که همه مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص قرارگاهی در سپاه و در استانداری در سطح کشور به عنوان قرارگاه پیشرفت شکل گرفته است، اضافه کرد : باید به سمتی حرکت کنیم که آرزوهای رهبری محقق شود و این مهم کمک تمام دستگاه‌های مربوطه را می طلبد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در پایگاه های بسیج باید شرایطی فراهم کرد که همه افراد بسیجی شوند، افزود : بسیجی یعنی فرهنگ اسلام و فرهنگ انقلاب را در مجموعه دستگاه اجرایی جاری و ساری کردن و بسیجی صرفا پرونده و کارهای تشکیلاتی نیست .

وی امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یکی از نکات محوری بسیج معرفی کرد و بیان داشت : اگر بخواهیم در مقابل تهاجم گسترده دشمن بایستیم، یکی از شیو‌ه‌های مقابله با حرکت‌های تهاجمی دشمن امر به معروف و نهی از منکر است.

ابوحمزه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مختص به یک زمان و مکان خاص نیست، یادآور شد : در هیچ شرایطی جزء از دست دادن عقل و موقع خواب این امر مهم از گردن ساقط نمی شود و باید درهمه حال این احکام اجرایی شود چرا که همه نسبت به هم مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه در اسلام مشکل یک فرد مشکل دیگران نیز است، یادآور شد : مؤمنین باید نسبت به هم حساس باشند و احساس وظیفه و تکلیف کنند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه آن چیزی که در جبهه ها و در دفاع مقدس حاکم بود این بود که همه نسبت به یکدیگر حساس بودند، خاطرنشان کرد: ما در هر محیط و مجموعه ای که قرار داریم می توانیم خاک آن محیط را به خاک شلمچه و مهران، والفجر و خسروی ... تبدیل کنیم و خاک همدان و خاک آن مناطق یکی است آن چیزی که این خاک ها را مقدس کرده اخلاص انسان های متدین ، مخلص و فداکار بود .

انتهای پیام/


ارسال نظرات