عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

خصوصی سازی به شکلی که در قانون آمده است رعایت نمی‌شود

نادر قاضی پور گفت: با بیان اینکه خصوصی سازی به شکلی که در قانون آمده است رعایت نمی‌شود افزود: در شرایط کنونی، وضعیت خصوصی سازی تغییر یافته و به خصولتی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۲۶۷۵۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اینکه دولت به چه میزان سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را اجرایی کرده است اظهار داشت : امیدواریم دولت بتواند اصل 44 قانون اساسی را به خوبی اجرایی کند البته در صورتی که به این موفقیت نائل آید از دولت قدردانی می‌کنیم این در حالی است که تاکنون دولت فعالیت‌های چندانی انجام نداده است لذا به نظر بنده دولت نمره رد گرفته و مشروط شده است .

وی با بیان اینکه خصوصی سازی به شکلی که در قانون آمده است رعایت نمی‌شود افزود: در شرایط کنونی، وضعیت خصوصی سازی تغییر یافته است و به شکل خصولتی تبدیل شده است . این در حالی است آنچه در خصوصی سازی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که فرد حقیقی یا  افراد حقوقی بعد از اینکه اقدام به خرید کارخانه نمودند باید سریعا نسبت به تغییر تکنولوژی و به روزرسانی علم صنعتی در کارخانه اقدامات لازم را انجام دهند تا از این طریق بتوانند سرمایه در گردش را افزایش داده و منابع نیروی انسانی را به شکل صحیح و دقیق مدیریت نماید. نه تنها احیای کارخانه شکل نمی‌گیرد بلکه بعد از گذشت 3 ماه کارخانه را تعطیل کرده و اقدام به فروش تجهیزات و ماشین آلات کارخانه می‌کنند و کارخانه را با متراژهای مختلف  به فروش می‌رسانند. متاسفانه رویه ایجاد شده خلاف اهداف مورد نظر از  خصوصی سازی است.

قاضی‌پور با انتقاد از عملکرد دولت در پیاده سازی ضعیف اصل 44 تاکیدداشت: دولت هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته است  و نمونه بارز این سوء مدیریت خصوصی‌سازی در ماشین سازی تبریز رخ داده است شركت ماشين سازي تبريز با بيش از چهار دهه سابقه توليد انواع ماشين هاي ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح كشور و نمونه کشوری بوده است و بیشترین میزان تولیدات ماشین سازی را در خاورمیانه داشته و بهترین خدمات در زمینه تجهیزات و ماشین آلات در دوره دفاع مقدس داشته است  ولی به دلیل بهره وری نامناسب از شیوه خصوصی سازی دچار مشکلات متعددی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار