خبرهای داغ:
فرماندار ویژه لارستان خبر داد

قطع ارتباط بخش جویم لارستان با جاده اصلی به دلیل سرریز شدن سد

فرماندار ویژه لارستان، گفت: به دلیل سرریز شدن سد، ارتباط بخش جویم این شهرستان به‌طور موقت با جاده اصلی قطع شده است.
کد خبر: ۸۸۲۶۶۱۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

جلیل حسنی با بیان اینکه بارش نرم باران در لارستان باعث جذب نزولات الهی به زمین و تقویت آب‌های زیرزمینی شده است، افزود: بارش بسیار در برخی مناطق مانند بافت‌های فرسوده شهری و روستایی به‌ویژه در شهر قدیم لار باعث تخریب منازل و بناهای قدیمی شده است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه تا اتمام بارندگی‌ها و انجام کار کارشناسی امکان برآورد خسارت‌ها امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: تاکنون چند منزل در شهر لار خسارت جدی دیده‌اند که تعداد تقریبی آن‌ها به 40 خانوار می‌رسد که این خانواده‌ها در مکان‌های عمومی مانند حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی به‌طور موقت اسکان داده شده‌اند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: در برخی مناطق عشایرنشین نیز تعداد بسیاری عشایر به‌اضافه احشام آن‌ها گرفتار سیلاب شده‌اند که امدادگران در حال یاری‌رساندن به آن‌ها هستند.

وی در مورد راه‌های ارتباطی سطح شهرستان لارستان، گفت: تمام راه‌های ارتباطی با تلاش راهداران باز است و تنها به دلیل سرریز شدن سد در بخش جویم لارستان به‌طور موقت راه ارتباطی این بخش با جاده اصلی مسدود شده است که هم‌اکنون چند دستگاه ماشین‌ راهداری در حال بازگشایی و ایمن‌سازی این محور است.

حسنی با تأکید بر گستردگی لارستان با توجه به وجود 6 شهر و هشت بخش در این شهرستان و نیاز به حمایت دستگاه‌های امدادی استانی، اضافه کرد: نیاز است تا نهادهایی امدادرسان مانند هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان به لارستان توجه بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها