خبرهای داغ:
با برگزاری نوزدهمین کنگره شیمی ایران در شیراز

8 شیمی‌دان پیشکسوت و جوان کشور معرفی می‌شوند/ دانشکده شیمی شیراز 60 ساله شد

دبیر اجرایی کنگره شیمی ایران با اشاره به 60 ساله شدن بخش شیمی دانشگاه شیراز گفت: هشت پیشکسوت و جوان برجسته شیمی ایران معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۲۴۵۸۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

عبدالکریم عباسپور بعدازظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس بخش شیمی دانشگاه شیراز، اظهار داشت: هم‌زمان با نوزدهمین کنگره شیمی ایران که به مدت سه روز از سوم اسفندماه امسال در باشگاه دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، هشت شیمیدان برجسته پیشکسوت و جوان شیمی ایران معرفی می‌شوند.

این مقام مسؤول گفت: در نوزدهمین کنگره شیمی در هر چهار گرایش استادان شرکت کردند و 620 مقاله ارسال که از این تعداد 570 مقاله پذیرفته‌شده و 44 سخنرانی نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه 138 داوری که مقالات را داوری کرده از سراسر ایران انتخاب‌ شده بودند، خاطرنشان کرد: انجمن شیمی ایران 8 نفر را به‌عنوان شیمی‌دانان برجسته پیشکسوت و جوان کشور انتخاب کرده که در این همایش معرفی خواهند شد.

عباسپور با عنوان اینکه 650 تا 700 نفر شرکت‌کننده در این همایش داریم،

ادامه داد: روز افتتاحیه همایش سوم اسفندماه در باشگاه دانشگاه شیراز خواهد بود و بقیه مراسم در پردیس علوم تا پنج‌شنبه ادامه دارد، افزون بر اینکه مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس بخش شیمی دانشگاه شیراز نیز دوم اسفند برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بزرگداشت شصتمین سال تأسیس بخش شیمی و سی‌امین سال راه‌اندازی دوره دکتری این رشته در دانشگاه شیراز نیز در ادامه این نشست خبری گفت: تابه‌حال از بدو تأسیس دانشکده شیمی، حدود 300 نفر دانش‌آموخته دکترا داشتیم که زیر نظر استادان بزرگ این دانشگاه آموزش‌دیده و 60 نفر به درجه پروفسوری رسیدند.

علی خلفی‌نژاد با اشاره به اینکه حدود 58 نفر از دانش‌آموختگان دانشکده شیمی افتخارات ملی و بین‌المللی کسب کردند و ما الگویی برای کل کشور شدیم، تصریح کرد: امروز اگر روی پای خود ایستادیم علتش زیربنای اولیه‌ای بود که توسط استادانی مانند دکتر فیروزآبادی گذاشته شد و آن‌ها نه‌تنها ازلحاظ علمی درخشیدند، بلکه در کار اجرایی نیز موفق بودند.

وی با عنوان اینکه در سال 1368 اولین دانش‌آموختگان دکتری رشته شیمی فارغ‌التحصیل شدند، گفت: به مناسبت سی‌امین سال برگزاری دوره دکتری شیمی روز دوم اسفند در هتل شیراز از ساعت هشت صبح بزرگداشتی را برنامه‌ریزی کردیم که در همین راستا سایتی را نیز رونمایی خواهیم کرد.

این مقام مسؤول افزود: در این سایت که سعی شده پیشکسوتان بخش شیمی دانشگاه مانند استادان معصومی، مشفق و بنی‌هاشمی و دست آوردهای علمی آنان معرفی شوند، افزون بر اینکه اطلاعات کل فارغ‌التحصیلان نیز روی سایت قرار داده‌شده که بی‌گمان این کار ارزشمند در کشور ماندگار خواهد شد.

به گزارش فارس رئیس کنگره شیمی ایران و آیین بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شیراز، دکتر حبیب‌الله فیروزآبادی چهره ماندگار شیمی کشور است و دبیران علمی و اجرایی آن نیز به ترتیب علی خلفی نژاد و عبدالکریم عباس‌پور هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها