مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ستاد سپاه کربلا برگزار شد

با فرا رسیدن 13 جمادی الاولا، سالروز شهادت سیده النساء العالمین حضرت فاطمه زهرا(س) پاسداران و بسیجیان ستاد سپاه کربلا به سوگواری پرداخته و عزاداری کردند.
کد خبر: ۸۸۲۳۲۶۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در سالروز شهادت دخت رسول الله(ص)، همسر ولی الله و مادر ائمه (ع) کارکنان سپاه کربلا به عزاداری پرداختند.

در این مراسم حجه الاسلام والمسلمین نقیبی با بیان ویژگی حضرت فاطمه(س) اصرار آن حضرت در پس گیری فدک را موضوع مالی ندانست و افزود: پا فشاری حضرت فاطمه برای در اختیار گرفتن فدک، حرکتی سیاسی از جانب حضرت بود تا به مردم عصر بفهماند که حکومت خلفاء پس از رسول الله (ص) نامشروع و غیر الهی است.

وی سکوت حضرت فاطمه زهراء(س) و پرهیز از پذیرش خلفا برای ملاقات را در سایه حرکت سیاسی اسلام دانست و ادامه داد: نپذیرفتن خواسته عمر برای ملاقات از سوی حضرت فاطمه (س) تا زمانی ادامه داشت که امیر المومنین (ع) واسطه حضور خلفا در منزل شد که این امر حکایت از درس ولایت پذیری و ولایتمداری فاطمه زهرا(س) دارد.

حجه الاسلام نقیبی با اشاره به اینکه معصومین (ع) جملگی مثل پیامبر(ص) در موضوعات شخصی اهل رافت، گذشت و عفو بودند گفت: جور و فشارهای بیش از اندازه بر امیر المومنین و ایجاد صدمات بر فاطمه زهرا(س) از منظر سیاسی و الهی آنقدر زیاد بود که فاطمه(س) حتی نمی خواست در مراسم تشییع و دفنشان کسی حاضر بوده و یا قبرشان  پیدا باشد.

 وی این حرکت حضرت زهرا(س) را برای ثبت در تاریخ و اعصار بعد از خود به منظور درک مردم از اوضاع سخت زمانه  و اثبات نا مشروعی خلفا دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار