خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

حضرت زهرا(س) نقطه پرگار عالم هستی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سوره کوثر تنها سوره از قرآن کریم است که تمام آیات آن فقط درباره یک شخصیت بوده، گفت: این امر بیانگر این است که این بانو نقطه پرگار عالم هستی است.
کد خبر: ۸۸۲۳۱۸۵
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام در اظهار داشت: حضرت زهرای اطهر(س) به‌نفسه در جامعه ما معرفی نشده است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) بیشتر به دلیل اینکه دختر پیامبر (ص) و همسر حضرت علی (ع) است مورد توجه قرار گرفته، این در حالی است که امتیازات شناخت این بانوی مکرمه به‌نفسه بسیار زیاد است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان خاطر نشان کرد: حضرت صدیقه (س) اولین شهیده راه ولایت است که با تمام وجود از امام زمان خود دفاع کرد و به شهادت رسید اما باید به این نکته نیز توجه کرد این بانو قبل از اینکه شهیده باشد مادر شهید است زیرا حضرت محسن(ع) زودتر به شهادت رسید.

وی با توجه به محوریت حضرت فاطمه(س) در عالم هستی گفت: از جمله آیاتی از قرآن که نقش محوری ایشان را بیان می‌کند آیه مباهله ( آیه 61 سوره آل عمران) است که منظور از کلمه «نساءنا» حضرت زهرا (س) است و به قول یکی از مفسران سنی به‌نام زمخشری اگر تنها این آیه دال بر مقام والای حضرت صدیقه (س) وجود داشته باشد کفایت می کند.

گنجعلی در پایان خاطر نشان کرد: سوره کوثر تنها سوره از قرآن کریم که تمام آیات آن فقط درباره یک شخصیت بوده و بیانگر این است که این بانو نقطه پرگار عالم هستی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات