خبرهای داغ:
تقوای سیاسی را لازمه انقلاب پایدار دانست و گفت: تقوای سیاسی این است که از رهبر عالم و عادل و سیاست‌گذار نظام تبعیت کنیم و هیچ نرمشی از خود در مقابل دشمن نشان ندهیم.
کد خبر: ۸۸۲۲۸۱۴
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حسن عالمی امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه و در جمع راهپیمایان 22 بهمن در حسینیه امام همدان ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: خداوند را به خاطر نعمت انقلاب اسلامی که به ملت شایسته و لایق ایران عنایت کرده سپاسگزاریم.

وی با اشاره به آیه شریفه 105 تا 107 سوره انبیاء ، بندگان صالح را وارثان زمین معرفی کرد و ابراز داشت: بر اساس این آیات خداوند از حقیقتی سخن به میان آورده که در دیگر کتاب‌های آسمانی مانند زبور و تورات به آن اشاره شده که بندگان صالح خدا وارث زمین هستند و این یک وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وارث به معنای حاکمیتی است که باید در جهان هستی وجود داشته باشد، گفت: رسالت پیامبر(ص) رحمتی برای همه عالمیان در تمام مناطق جهان و در همه زمان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت جهانی برای همه عالم است و عالم باید از لذت باور توحیدی استفاده کند و بهره لازم را ببرد، اضافه کرد: در هر جای جهان هستی که بشری زندگی می‌کند باید از این نعمت الهی بهره بگیرد.

عالمی با بیان اینکه خداوند هیچ خانه، خیمه و چادری را در جهان باقی نخواهد گذاشت مگر اینکه اسلام بر آن وارد شود، گفت: اگر آنها با رغبت اسلام را بپذیرند عزت به این خانه‌ها وارد می‌شود در غیر این صورت ذلت بر آنها وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت جهان اسلام برگرفته از باورهای توحیدی و ارزش‌های اسلامی است، تصریح کرد: زندگی لذت‌بخش انسان‌ها از این دو محور تامین می شود و خداوند عالم این را مقدر کرده که اتفاق خواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی انقلاب اسلامی را طلیعه و صبح دم حکومت جهانی اسلامی برشمرد و عنوان کرد: انقلاب اسلامی در ایران به دست مردم عظیم کشور و به رهبریت امام امت، و ولی فقیه ایجاد شد.

* نظام جمهوری اسلامی ایران با انگیزه‌های اعتقادی و ارزش‌های اسلامی برپا شد

وی در ادامه با اشاره به آیات 128 و 129 سوره اعراف تقوای سیاسی را لازمه انقلاب پایدار دانست و بیان داشت: خداوند به قوم موسی فرمود که از خدا یاری بجویید و صبر پیشه کنید ، شکیب و مقاوم باشید که زمین ازآن خداست و حاکمیت آن را به بندگانی که بخواهد واگذار خواهد کرد و عاقبت کار با متقین است.

عالمی در تشریح تقوای سیاسی افزود: تقوای سیاسی این است که از رهبر عالم و عادل و سیاست‌گذار نظام تبعیت کنیم و تمام نقشه‌های شوم دشمن را کنار بگذاریم و هیچ نرمشی از خود در مقابل دشمن نشان ندهیم که مبادا دشمن در ملت کشور و نظام ما طمع کند و بخواهد آسیبی به نظام و حاکمیت برساند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه این نظام به عنوان نخستین نظام با انگیزه‌های اعتقادی، توحیدی، دینی و ارزش‌های اسلامی برپا شده است، تصریح کرد: بر اساس آیات در مقابل چنین حکومت و نظامی دشمنان به آزار و اذیت می پردازند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قبل از ایجاد همه حکومتها و نظام‌های الهی آزار و اذیت اذیت و فشارها به نیروهای انقلابی و خواهان ایجاد حکومت اسلامی وارد می شود، افزود: در تاریخچه انقلاب اسلامی، قبل از اینکه نهضت به انقلاب و انقلاب به حکومت اسلامی تبدیل شود شاهد بودیم که دشمنان چه آزارهایی را بر مسلمانان، انقلابیون و مدعیان حکومت اسلامی وارد کردند.

وی اضافه کرد: از ایجاد نهضت تا قبل از انقلاب حدود 15 سال کشتارها، شکنجه ها، حمله به مدرسه فیضیه، دستگیری رهبر انقلاب و اعمال شکنجه های طاقت‌فرسا بر عالمان و بزرگان در زندان‌ها نشان از این آزار و اذیت و دشمنی ها دارد.

عالمی با بیان اینکه در راستای ماندگاری انقلاب و اداره کشور با معیارهای دینی، انقلابی 70 هزار شهید تقدیم انقلاب شد، عنوان کرد: این‌ها همه از آزار و اذیت هایی است که دشمن بعد از انقلاب برمدعیان حکومت اسلامی وارد کرده است.

* باید فرمان رهبر را به موقع لبیک گفت

وی با بیان اینکه بعد از تشکیل انقلاب و قبل از ایجاد حکومت اسلامی شاهد ادامه این آزارو اذیت و دشمنی‌ها بودیم، ابراز داشت: بعد از ایجاد حکومت این فشارها و دشمنی‌ها بیشتر شد و از اولین روز از پیروزی ترورها دشمن توسط عوامل داخلی شروع شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بعد از این اتفاق‌ها 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و در آن نیز شکست خوردند و توطئه دشمن از بین رفت.

وی با بیان اینکه در ادامه آزار و اذیت‌ها، دشمنان با محاصره اقتصادی و با توطئه‌های سیاسی به انواع مختلف رنج و اذیت‌ها به مردم و انقلاب اسلامی وارد کردند، گفت: خداوند این وعده را داده که گروه های توانمندتری را به سر حکومت خواهد آورد.

عالمی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یک نسل از انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم، ابراز داشت: نسل دوم این انقلاب را اداره می کند و نسل سوم و جوان کشور در هر کجا که احساس کند دشمن از آنجا می خواهد وارد شود و به انقلاب آسیب برساند در آنجا حضور پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید صبورانه از انقلاب اسلامی و پشت سر رهبر حمایت کنیم در خصوص نحوه چگونگی حمایت از انقلاب با اشاره به خطبه 216 نهج البلاغه اظهار کرد: باید حق والیبه مردم و حق مردم بر ولی امر که در نهج‌البلاغه روشن شده نسبت به هم ادا شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص نتیجه ادا کردن حق والی به مردم و حق مردم به والی اضافه کرد: در این صورت است که کار رهبر و امت به سامان می رسد، سنت های الهی اجرا می شود، روزگار و زندگی مردم شیرین، پرچم عدالت در بین مردم برپا و امید به پایداری حکومت اسلامی فراوان می شود و طمع دشمن بریده می شود.

وی با بیان اینکه ادا کردن حق مردم بر ولی علاوه بر حق رهبری یک فریضه الهی است، یادآور شد: باید فرمان رهبر را به موقع لبیک گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات