در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان مرکزی با خانواده شهدا؛

دیدار با خانواده شهدا باعث افزایش روحیه خدمتگزاری می‌شود

مسئول ستاد تخصصی اقشار و متخصصین سپاه روح‌الله گفت: خانواده‌های معظم شهدا دارای نور، ایمان و معنویت هستند و یکی از برکات این دیدارها این است که باعث افزایش روحیه برای تلاش و خدمت بیشتر به جامعه می شود.
کد خبر: ۸۸۲۰۵۹۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صبح امروز جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان مرکزی همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر تحت عنوان «انقلاب اسلامی، وحدت ملی، حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم بین المللی» با خانواده شهیدان «یعقوبی» و «درمنی عراقی» دیدار کردند.

در این دیدارها نماینده؛ فرمانده سپاه روح‌الله، فرمانده انتظامی، فرمانده پدافند هوایی و جهادکشاورزی استان مرکزی حضور داشتند.

خانواده شهدا اسطوره مقاومت، صبر و ایستادگی

سرهنگ پاسدارغلامرضا کریمی در این دیدارها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: خانواده‌های معظم شهدا دارای نور، ایمان و معنویت هستند و یکی از برکات این دیدارها این است که باعث افزایش روحیه برای تلاش و خدمت بیشتر به جامعه می شود.

وی افزود: خانواده‌های شهدا فرزندانی را تربیت کردند که بدون هیچ چشم‌داشتی از انقلاب و ایران اسلامی دفاع کردند و امروز هم همان عزیزان الگویی شدند که جوانان انقلابی و مومن با پیروی از سیره و منش آنان امروز در خارج از مرزهای کشور برای حفظ اسلام و قرآن در مقابل دشمن بایستند.

مسئول ستاد تخصصی اقشار و متخصصین خدمت به خانواده شهدا بهترین وسیله کسب رضای خداوند دانست و گفت: اگر رشادت‌های شهدا نبود امروز ایران اسلامی استقلال و امنیت نداشت؛ مادران شهدا پاکدامنی، مجاهدت و ایثار را از این بانونی گرامی اسلام آموختند و در تربیت فرزندان خود به کار بردند.

وی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود از سوریه، عراق و دیگر مرزهای اسلامی و موجودیت اسلام ناب محمدی دفاع می کند به برکت وجود خانواده شهداست.

شهدا با گذشتن از بزرگترین دارایی خویش، نهال انقلابی را آبیاری کردند

سرهنگ کلهر نماینده فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این دیدارها با بیان اینکه مادران و همسران شهدا نقش ارزنده‌ای در طول هشت سال دفاع مقدس همپای رزمندگان داشته‌اند، گفت: تاریخ این سرزمین در هر مقطعی تجلی رشادت‌ها و ایثارهای بزرگ مردان و زنان است که نمونه آنها در کمتر فرهنگ و مکتبی دیده می شود.

وی افزود: شهدا با گذشتن از بزرگترین دارایی خود یعنی جان خویش، نهال انقلابی را آبیاری کردند که اکنون تبدیل به درختی تنومند و سرفراز شده است که بی‌شک نقش تربیتی مادران و پدران شهدا را نمی توان منکر شد چراکه این عزیزان فرزندان خود را در مسیر اسلام قرار دادند.

وی تصریح کرد: اگر اعتقاد به خدا باشد و در راه این اعتقاد روحیه استقامت در بین جوانان باشد شکستی در کار نخواهد بود.

سرهنگ کلهر با تاکید بر لزوم فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید روحیه ایثار و شهادت حفظ شود و الگو قرار گیرد، ادامه راه شهدا مورد تأکید باشد، راهی که در مسیر قرآن و اسلام و پیامبر اسلام(ص) است.

خانواده‌های شهدا با خدا معامله کردند

نماینده فرمانده پدافند هوایی استان مرکزی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و نظام اسلامی گفت: خانواده‌های شهدا با خدا معامله کردند و تمام وجود خود را تقدیم نظام و انقلاب نمودند و چه افتخاری بالاتر از اینکه امروز هم جوانان مومن و انقلابی شهدایی را که در دامان شما تربیت شده‌اند الگوی خود برای حرکت در مسیر اسلام و قرآن و حق قرار داده‌اند.

سرهنگ عبدالعلی صادقی یار تصریح کرد: خانواده شهدا کسانی هستند که برای حفظ نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی، همسران و فرزندان خود را تقدیم کردند و ما هم افتخار می‌کنیم که رهبر و سران نظام ما همه از جانبازان انقلاب هستند.

وی افزود: ملت ما با وجود برخی اختلافات روی اسلامیت این کشور اتفاق نظر داشته و معتقد به دفاع از آن هستند، مسیری که در آن خانواده‌های شهدا پیشقدم هستند.

شهدا سرمایه معنوی جامعه است

نماینده جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ ارزش‌ها است، گفت: آنچه در این زمینه مهم بوده انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

وی افزود: استقلال همه جانبه، نشاط، شادابی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی و حتی اصل پر برکت ولایت فقیه نیز به برکت خون شهدا است.

نماینده مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی شهدا را سرمایه معنوی جامعه دانست و گفت: استکبار جهانی به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است اما ما نیز نباید غفلت کنیم و در این راستا باید فرهنگ جهاد و شهادت، ایثار و مقاومت را به نسل جوان همواره منتقل کنیم و ثمره خون شهدا را یادآور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات