نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

ضررهای کرسنت به بیت المال توسط مسوولین نفت جدی گرفته نشده است

محمد اسماعیل سعیدی گفت: در قضیه کرسنت جریمه سنگینی را ملت ایران باید به عنوان تاوان بپردازند.بارها تذکرات لازم به مسوولین وزارت نفت ارائه شده است اما متاسفانه همچنان شاهد هستیم که کرسنت جدی گرفته نمی شود.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۰۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۰
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره احتمال از سرگیری قرارداد ضررآفرین کرسنت اظهار داشت: اینکه قرار است قیمت گاز از سوی وزارت نفت به نرخ پایینی به شرکت امارتی الهلال فروخته شود خلاف اهداف اقتصادی کشورمان است و به ویژه اینکه با اقتصاد مقاومتی هم در تضاد است.

وی با بیان اینکه عدم پایبندی به حقوق ملی از سوی وزات نفت نابخشودنی است افزود: مبحث کرسنت در دادگاه مطرح شده  است و قرار بر این شده که ایران به میزان 18 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. از اینرو  آقایان درصدد این هستند که مباحث مطرح شده را مدیریت و جمع بندی کنند این در حالی است که در قضیه کرسنت جریمه سنگینی را ملت ایران باید به عنوان تاوان بپردازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: بارها تذکرات لازم از سوی مردم و دلسوزان نظام به مسوولین وزارت نفت ارائه شده ولی متاسفانه همچنان شاهد این هستیم که کرسنت را جدی نگرفته و غرامت ملی را نادیده می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، گفتنی است علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تولید از میدان گازی سلمان اظهار داشت: بخشی از گاز برای تولید از میادین نفتی و بخشی نیز برای فروش به امارات اعلام آمادگی کرده ایم.

وی افزود: قرارداد گازی با الهلال امارات طبق رایی که داده شده لایو است اما قرارداد جدید گازی با کشور امارات ربطی به قرارداد کرسنت ندارد و ما آماده همکاری و فروش گاز به هر خریدار جدید هستیم و در مورد کرسنت نیز آماده تحویل هستیم. 

کاردر تصریح کرد: رسما دو هفته است که اعلام کردیم که اماده تحویل گاز به امارات هستیم و آنها نیز اعلام آمادگی کرده و اعلام کرده اند که تیم فنی شان باید بررسی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار