مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد

انقلاب اسلامی مایه حفظ اقتدار، استقلال و عزت ملت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی موجب حفظ اقتدار و استقلال و عزت همه ایرانیان شد. همان عزت و اقتداری که قرن‌های متمادی با استعمار و سلطه‌جویی استثمارگران به چالش کشیده شده بود.
کد خبر: ۸۸۱۷۴۵۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست با بسیج اصناف ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: جامعه شناسان و روان شناسان بیش از 40 آسیب برای جامعه ما بر می‌شمارند که تعداد زیادی از خانواده‌ها و جوانان ما گرفتار این آسیب ها هستند.

وی افزود: اگر پیشینه انقلاب اسلامی را بدانیم، آنگاه نسبت به تکالیف و رسالت خود آگاهی پیدا می‌کنیم. باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی ایران یکی از مهمترین و در عین حال مردمی‌ترین پدیده در میان اتفاقات چندین قرن اخیر دنیا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب حفظ اقتدار و استقلال و عزت همه ایرانیان شد. همان عزت و اقتداری که قرن‌های متمادی با استعمار و سلطه‌جویی استعمارگران به چالش کشیده شده بود.

مشایخی با اشاره به اینکه اندیشه و عمق تفکر حضرت امام خمینی(ره) باعث شکل گیری نهضت انقلابی و به ثمر رسیدن آن شد، گفت: نزدیک به 13 سال از تبعید امام (ره) در نجف اشرف سپری شد و در این مدت حضرت امام(ره) طرحی از نظام جمهوری اسلامی را ترسیم و مدل حکومت ولایت فقیه را پی ریزی نمودند.

وی افزود: در دنیا 3 انقلاب بزرگ شکل گرفته که به نام انقلاب مادر از آن‌ها یاد می‌شود. انقلاب‌هایی که بیشتر از مرزهای جغرافیایی خود اثرگذار بودند. این سه انقلاب شامل، انقلاب متاثر از رنج به نام انقلاب روسیه، انقلاب فرانسه و در نهایت انقلاب بر مبنای دستورات الهی به نام انقلاب اسلامی ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: دشمن برای فروریزی این انقلاب از هیچ حرکتی دریغ نکرده است. در ابتدای انقلاب، دشمن به تحریک برخی از اقوام پرداخت و مسبب تشکیل خلق‌های مختلف در استان‌های مرزی گردید؛ به محض اتمام این آشوب ها، دشمن جنگ تحمیلی را برعلیه ملت ایران اعمال کرد و پس از آن توطئه ها و کودتاهای مختلفی همچون نوژه، طبس و فتنه 88 را به اجرا درآورد.

مشایخی رمز استمرار انقلاب اسلامی پیروی از مدل طراحی شده در نجف اشرف یعنی همان «حکومت ولایت فقیه» دانست و گفت: تا زمانیکه رابطه امت و امامت حفظ باشد، این انقلاب به حرکت خود ادامه خواهد داد و در صورت سست و گسسته شدن آن، اتفاقی همانند واقعه تاریخی کنار نهادن امام علی(ع)، رخ خواهد داد و نتیجه آن انحراف از اصول انقلاب خواهد شد. از این‌رو می‌طلبد برای صیانت از این انقلاب که با هزاران خون حاصل شده در مقابل توطئه ها هوشیار باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات