بوشهر-فرمانده حوزه ولیعصر (ع) کاکی ، امام (ره) را الگوی انقلابی گری مردم و مسوولان دانست و گفت : مشی امام بزرگوار ، نفی نظام سلطه و تاکید بر دو قطبی انقلاب – استکبار ، به عنوان دوگانه مشروع در نظام اسلامیست .
کد خبر: ۸۸۱۷۴۲۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی فرمانده حوزه ولیعصر(عج) شهر کاکی در همایش انقلاب و انقلابی گری فرهنگیان بخش ، در سخنانی به تشریح جایگاه تاریخی و ریشه های نقلی و روایی انقلابی گری پرداخت و گفت : بسیاری از انبیاء الهی در مواجهه با سلاطین عصر خود ، مشی انقلابی داشتند و این ظلم ستیزی عامل گرایش مردم به آنان بوده است .

عبداله اسکندری ، حضرت ابراهیم  (ع)  را نمونه برجسته ای از انقلابی گری و اقدام انقلابی دانست و تصریح کرد : ابراهیم خلیل با شکستن بت ها و ایستادگی در برابر نمرود نشان داد که مشی انقلابی لازمه حرکت در مسیر حق و حقیقت است .

وی حوادث تاریخ اسلام را عبرت آموز دانست و گفت : تاریخ اسلام پر است ازمردان انقلابی مانند  طلحه ها ، زبیرها و شریح قاضی ها که آزمایشهای دشوار ، آنان را در زمره انقلابیون نادم و پشیمان قرار داد . ایشان دنیا طلبی و قدرت طلبی را از عوامل موثر در رویگردان شدن انقلابیون از آرمانها دانست و گفت : اینان چنان از درون استحاله شده اند که نه تنها از باورهای اولیه انقلاب دست کشیده اند بلکه علیه آرمانهایی که خود بدان معتقد بوده اند رویگردان شده و به دشمنان پیوسته اند .

فرمانده حوزه ولیعصر (ع)  کاکی  ، امام (ره) را الگوی انقلابی گری مردم و مسئولان دانست و گفت : مشی امام بزرگوار ، نفی نظام سلطه و تاکید بر دو قطبی انقلاب – استکبار ، به عنوان دوگانه مشروع در نظام اسلامی است .

وی عمل انقلابی را مهمترین رسالت مسوولان در شرایط کنونی دانست و تصریح کرد : مسئولان باید در مقابل اقدامات خصمانه امریکا در برجام و پسابرجام ، اقدام انقلابی کرده و به دادن بیانیه اکتفا نکنند .

اسکندری با اشاره به آیه 120 سوره بقره مبنی بر راضی نشدن یهود و نصاری از مسلمین حتی در صورت تسلیم شدن در برابر تمام خواسته های آنان را هشدار خداوند به مسلمانان دانست و گفت : این آیه قرآن باید تابلو شده ودر دفتر همه مدیران کشور نصب گردد.

وی کار ویژه انقلاب اسلامی را حمایت از مظلوم در سراسر عالم و هموار کردن مسیر برای ایجاد تمدن اسلامی دانست و اضافه کرد : انقلابی با این اهداف و کارکردهای بزرگ ، خط مشی مسئولانش باید انقلابی و در جهت حاکمیت ارزشها باشد .

 

ارسال نظرات