خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ادیب یزدی عنوان کرد

پیشرفت و امنیتی کنونی جامعه نتیجه مدیریت امام (ره) و رهبری

استاد حوزه علمیه پیشرفت و امنیتی کنونی جامعه را نتیجه مدیریت امام (ره) و رهبری دانست و گفت: امنیتی که بر کشور حاکم است مثال زدنی است آن هم در شرایطی که آتش ناامنی در بسیاری از کشورها روشن شده است.
کد خبر: ۸۸۱۶۷۲۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی امشب در مراسم گرامیداشت دهه فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: در طول تاریخ علمای بسیاری قیام کرده و حتی برای تشکیل حکومت اسلامی نیز اقدام کردند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های انقلابی با تفکر شیعه و توسط علمای شیعی انجام شده است، افزود: شیعیان همیشه روحیه انقلابی و سازش‌ناپذیر داشته و این موضوع ریشه‌ای تاریخی دارد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شیعه همان اسلام واقعی است، ابراز کرد: اولین کسی که کلمه شیعه را بر زبانش جاری ساخت پیامبر اکرم(ص) بودند کلمه‌ای که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اتفاقات پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و اعتراضات صدیقه طاهره (س) گفت: بعد از وفات پیامبر(ص) و اتفاقات بعد از آن روحیه انقلابی بر تشیع حاکم شد و پس از آن نیز رفتار زهرای مرضیه(س) دربرابر اتفاقات نیز تکلیف را برما روشن کرد.

ادیب یزدی با تاکید بر اینکه ما این آشتی‌ناپذیری را در رفتار امام (ره) نیز می‌بینیم، اظهار داشت: آشتی‌ناپذیری امام(ره) نگاهی تاریخی را پشت سر داشته و برگرفته از رفتار ائمه اطهار (ع) است.

وی با بیان اینکه این مواضع کاملا روشن، صریح و مبتنی بر منطق شیعه است، تصریح کرد: 90درصد ثروت دنیا در دست 8 درصد جمعیت دنیا قرار دارد در حالیکه عده بسیاری از جمعیت جهان در گرسنگی و فقر مطلق هستند.

استاد حوزه علیمه افزود: امام(ره) نمی‌توانستند این مباحث را تحمل کنند و این درحالی بود که هنر، هالیوود و مطبوعات همگی در اختیار استکبار بودند تا با فریب مردم کار خودشان را بکنند.

وی با اشاره به تفاوت امام (ره) با دیگر علمای معترض و خواهان تشکیل حکومت در تاریخ گفت: امام (ره) علاوه بر اعتراض، طرحی نیز برای برطرف شدن این گرفتاری‌ها داشتند و به همین منظور نیز مدیریت نوین و جدیدی را ارائه دادند.

ادیب یزدی بیان کرد: امام (ره) ولایت فقیه را که سال‌ها در فقه شیعه بر سر آنها بحث بود به میدان آوردند و حکومت اسلامی را مطرح کردند موضوعی که بسیاری فکرش را هم نمی‌کردند که یک عالم شیعه چنین طرحی برای اداره مردم، کشور و یا جهان ارائه دهد.

وی با تشریح ابعاد انقلاب تصریح کرد: اگر نبود مزاحمت‌های استکبار، ترورها و جنگ تحمیلی طرحی که امام(ره) در ذهنشان بود بهتر از این اجرائی می‌شد، طرحی که بسیاری از کشورها علاقمند هستند تا آن را در کشور خود اجرا کنند.

استاد حوزه علمیه پیشرفت و امنیتی کنونی جامعه را نتیجه مدیریت امام (ره) و رهبری دانست و گفت: امنیتی که بر کشور حاکم است مثال زدنی است آن هم در شرایطی که آتش ناامنی در بسیاری از کشورها روشن شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرفداری از مستضعفان جهان آرمان ما است، افزود: ما طرفدار دولت‌های استکباری نیستیم هرچند برخی دولت‌ها اسم کشورهای اروپایی که می‌آید آب از دهانشان راه می‌گیرد.

ادیب یزدی با بیان اینکه نباید آدرس غلط به مردم داد، ابراز کرد: طرفدار کشورهای مستضعف بودن افتخار ما است اگرچه برخی به این موضوع اعتراض دارند اما قرار ما این بود بنابراین حکومت نیز باید افتخار کند که گرفتاری ملت‌های گرفتاری مانند یمن را برطرف کند.

وی با اشاره به تاثیرات حکومت اسلامی در کشور عنوان کرد: مدیریت اسلامی عالی بوده است و آبادانی‌ که در شهرها اتفاق افتاده، زندگی مردم را متحول کرده و واقعا ایران، کشور قبل از انقلاب نیست.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نمی‌گویم فقر ریشه کن شده است، گفت: هنوز درصدی از مردم کپرنشین هستند و ما باید همت کنیم و به گرفتارها و مستمندان رسیدگی کنیم بنابراین نباید نگاهمان به نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد منتهی شود.

وی بیان کرد: دشمنان نگذاشتند اهداف انقلاب اسلامی به طور کامل در جامعه محقق شود با این وجود بحشی از این اهداف در حوزه اقتصاد و فرهنگ عملی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات