فرمانده برتر بسیجی در جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

انعقاد قراردادهای خارجی با رویکرد جهاد اقتصادی در تضاد است

علی مهمانی گفت: قراردادهای خارجی که در دولت به اوج رسیده است با رویکرد جهادگونه اقتصادی در تضاد است حمایت از تولید، کار و سرمایه قطعا ایرانی می‌تواند به مشکلات اقتصادی ایران کمک قابل توجهی کند.
کد خبر: ۸۸۱۶۵۲۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

علی مهمانی فرمانده پایگاه شهید شیرودی روستای مهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص اینکه انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی ، ورشکستگی تولید داخل را در بر می گیرد اظهار داشت:  انتظاری که از دولتمردان می‌رود این است که تلاش کنند تا بتوانند مسئله اقتصادی که برای ملت ما بسیار مهم است را حل کنند.

وی با انتقاد از اینکه قراردادهای خارجی موجب ورشکستگی کارگاه‌های تولیدی می‌شود افزود: در سال‌های اخیر از سوی رهبری معظم انقلاب عرصه اقتصادی از اولویت و ضرورت خاصی برخوردار است. برای اینکه بتوانیم به قدرت اول اقتصادی تبدیل شویم نیاز به اقدام‌ها ، برنامه‌ها، تدابیر و سیاست گذاری ها داریم. بهبود تولید اخلی در جهت توسعه اقتصادی و بهبود شاخص‌های اقتصادی بسیار مهم است.

وی در ادامه بیان داشت: قراردادهای خارجی که در دولت به اوج رسیده است با رویکرد جهادگونه اقتصادی در تضاد است چراکه اولین گام حرکت جهادگونه رونق تولیدات ملی و اتکا به سرمایه های ایرانی است. دولت باید درصدد استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی باشد و هدایت صحیح درآمدهای ارزی نفت را به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی بکشاند.

مهمانی خاطر نشان کرد: بهینه سازی درآمدها نقش موثری دارد و از این طریق می توان توسعه بخش های تولیدی و سرمایه گذاری‌ها را ایجاد کرد. گسترش سوداگری در اقتصاد ایران باعث گردیده انگیزه تولید و سرمایه گذاری مولد کاهش یابد و به جای آن، سوداگری و دلال بازی رواج یابد که خود دارای پیامدها و عوارض منفی متعددی است.

وی درخاتمه افزود: حمایت از تولید، کار و سرمایه قطعا ایرانی می‌تواند به مشکلات اقتصادی ایران کمک قابل توجهی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار