خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

ارتقای واقعی معیشت خانواده های نیازمند در گرو اشتغال زایی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین و شهردار رازمیان در نشست مشترک راهکاری های ایجاد اشتغال خرد و خانگی در مناطق روستایی برای خانواده های مددجوی تحت حمایت امداد را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۸۸۱۶۲۹۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، وحید میرزایی بافتی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با شهردار رازمیان کاهش فقر را راهبرد اساسی امداد دانست و گفت: مددجویانی که تحت حمایت امداد هستند دارای مشکلات متفاوتی بوده و در این میان افراد دارای سرپرست بیمار مشکلات بیشتری به نسبت خانواده های بدون سرپرست  دارند.

وی ادامه داد: مشکلات افزون تر در خانواده های دارای بیمار صعب العلاج و یا سرطانی بدان جهت است که در این خانواده ها، هزینه درمان سرپرست خانواده نیز بار سنگینی را بر دوش خانواده وارد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان های دیگر به طور معمول فقر محیط داریم اما در استان قزوین فقر طبقاتی وجود دارد اما از طرف دیگر توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان قزوین برای انجام کارهای خداپسندانه و نیکوکاری نیز بالاتر از برخی استان ها است.

وی توضیح داد: موقعیت جغرافیایی استان قزوین ویژگی خاصی برای استان به وجود آورده است زیرساخت های استان در حوزه صنعت، کشاورزی و دامداری قوی است بایستی از این ظرفیت ها استفاده شود اگر کوتاهی صورت گیرد اقشار ضعیف جامعه از فرصت ها محروم شده و ضعیف تر می شوند.

میرزایی بافتی عنوان کرد: بنابراین به دنبال استفاده از ظرفیت های مختلف برای افزایش توانمندی مددجویان هستیم البته در این زمینه در امداد توفیقات خوبی به دست آمده است ولی امداد به تنهای قادر به رفع همه مشکلات نیست  و همه باید مشارکت اشقار مختلف را داشته باشند تا در انجام این رسالت خطیر توفیق بیشتری را کسب کنیم.

وی اعلام کرد: ارتقای معیشت خانواده های نیازمند در فرایند کوتاه مدت به مساعدت خیران محقق می شود ولی برای رفع صحیح و دائمی نیاز خانواده تحت حمایت باید فرایند و بستر لازم برای اشتغال و درآمدزایی فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اشتغال مددجویان برای امداد اهیمت بسیاری دارد از این رو بسته تشویقی امداد برای کارفرکایانی که مددجویان را بکارگیری می کنند، در نظر گرفته شده است.

شهردار رازمیان نیز در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های امدادگران گفت: رسالت امداد سنگین است امیدواریم با تلاش های امداد شاهد رفع محرومیت و فقر در جامعه باشیم.

ایزدمهر  زارعی تصریح کرد: بزرگترین و مهمترین رویکرد امداد توجه به محرومان است و این وجه کار به تلاش امدادگران برکت و زیبایی معناداری داده است.

وی تأکیدکرد: طرح های کمیته امداد هر یک برای رفع یکی از نیازهای محرومان پیش بینی شده است که در حال حاضر حدود 80 درصد کارکنان شهرداری در طرح های امداد از جمله اکرام ایتام مشارکت دارند.

شهردار رازمیان توضیح داد: گردشگری، کشاورزی، صنایع تبدیلی، دام و طیور، آبزیان، گیاهان دارویی و زنبورداری ظرفیت های خوبی است که می تواند زمینه اشتغال را در منطقه فراهم کند همچنین صنایع دستی نیز یکی از بسترهای اشتغالی است که می تواند بستر مناسبی را برای مددجویان امداد مهیا کند.

وی یادآورشد: حدود 55 درصد گردشگری استان قزوین در منطقه الموت است که شامل گردشگران داخلی و خارجی می شود بنابراین این بستر زمینه خوبی برای درآمدزایی است که باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها