خبرهای داغ:
با شعار «جهانی عاری از سلاح شیمیایی و صلح پایدار» در لاهه هلند صورت گرفت

نصب قاب خاتم جانباز شیمیایی فارس بر سردر سازمان جهانی (opcw)

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان فارس گفت: قاب خاتم جانباز هنرمند فارسی بر سر در سازمان جهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی (opcw) در لاهه هلند نصب شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۰۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

محمدرضا حاجی‌پور اظهار داشت: در نشستی که آذرماه امسال با حضور مسؤولان 190 کشور جهان در سازمان جهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند، برگزار شد، قاب خاتم جانباز هنرمند فارسی عباس فراصت تحویل مدیرکل این سازمان احمد اوزوم جو شد که به‌شدت مورد استقبال وی و مدیران این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: این قاب خاتم به شکلی هنرمندانه آرم سازمان جهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی را به تصویر می‌کشد که توسط یکی از جانبازان شیمیایی 55 درصد استان فارس به نام عباس فراصت تهیه‌ شده است که پس از درج شعر سعدی بر سردر سازمان ملل، این دومین اثر هنرمندانه کشور است که بر سر در یک سازمان جهانی نصب می‌شود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه این قاب خاتم زیبا با خط نقره هم‌اکنون بر سر در سازمان جهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند نصب‌ شده است، اظهار داشت: در روز پنجم بهمن‌ماه امسال و طی مراسم ویژه‌ای این تابلو بر سردر سازمان جهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی نصب شد.

این مقام مسؤول درباره محتوای نوشته‌شده بر این تابلوی نفیس خاطرنشان کرد: بر این تابلو با خط نقره عنوان «جهانی عاری از سلاح‌های شیمیایی و صلح پایدار برای همه» نوشته‌ شده است که این تابلو در زمان برگزاری نشست جهانی در لاهه، تحویل مدیرکل (opcw) شد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد بین‌المللی برای اولین بار برای یک تشکل مردم‌نهاد در جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: این تابلو در معرض دید مقامات سیاسی دنیا بر سر در سازمان جهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند نصب‌ شده و افتخاری برای کشور ما است که شعار جانبازان شیمیایی استان فارس را همگان در سراسر دنیا مشاهده می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها