خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

برخوردقاطع بانجومی‌بگیران،ماه‌ها است که مطالبه مردمی‌است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اسمش را حقوق نجومی بگذاریم و یا رانت خواری فرقی نمی‌کند؛ یک کسب حرام و سوء استفاده از موقعیت است،مسئولین و دست در اندر کاران باید جوابگو ملت باشند و همکاری‌ای لازم را انجام دهند و حقوق عادلانه را تعیین کنند.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۹۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

محمدعلی قبادی کارشناس مسائل سیاسی با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون «حقوق های نجومی» اظهار کرد: طبق اسنادی که در دست است از فیش های حقوقی بالای 50 میلیون و از دریافت تسهیلات غیر قانونی و دریافت کارمزد های 1تا4 درصدی و وام های میلیاردی از طریق بانک رفاه و سرمایه در این زمینه افشاگری بسیار خوبی بوده در حالی که دولت خواهان سرپوش گذاری بود ولی افشای فیش های نجومی یک جو خوبی را در جامعه بوجود آورد و مردم را مطلع کرد.

قبادی ادامه داد: این معضل نیاز به حل ریشه ای دارد و اصلا برای دولت اسلامی مناسب نیست کسانی با این میزان حقوق بخواهند به بیت المال دست برد بزنند و چپاول کنند.

وی افزود: با توجه به رانت خواری اخیر هیئت مدیره فروشگاه رفاه و بانک سرمایه باید گفت که سوابق سوئی نیز در این زمینه داشته اند علی رغم اینکه مسئول دادستانی متذکر به سوابق این آقا شده بود اما باز به دلیل دست های پشت پرده و وابستگی های خویشاوندی وی را در آن پست قرار دادند.

قبادی در ادامه گفتگو اذعان کرد: آنان ادعا می‌کنند که سرمایه های نظام هستند علاوه بر اینکه سرمایه های نظام نیستند بلکه باید گفت که دزد بیت المال شناخته شدند و صلاحیت هیچ مسئولیتی را در جمهوری اسلامی ایران ندارند و تمام اموالی را که چپاول کرده اند باید باز پس گرفته شود و مورد محاکمه قرار گیرنداما متاسفانه پیگیریی که نشد هیچ، بلکه باعث تشویق افرادی نیز شده است.

این مسئول تبیین کرد: خوشبختانه با پیگیری مسئولان سپاه، بسیج و افشاگری های روزنامه های کیهان و جوان و از این دست مطبوعات اخیرا عملکردهای خوبی قرار است صورت گیرد.

وی بیان کرد: با پیگیری های اخیر شاهد آن هستیم که مجلس یک قراردادی را تنظیم کرده است و برای حقوق های مسئولان یک سقفی را تعیین کرده اند که حقوقشان 7 برابر حقوق یک کارمند جزء باشد که چیزی حدود 10 میلیون تومان می‌شود و این پیشنهاد را باید بصورت یک قانون وضع کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفتگو تصریح کرد: اسمش را حقوق نجومی بگذاریم و یا رانت خواری فرقی نمی‌کند؛ یک کسب حرام و سوء استفاده از موقعیت است؛ مسئولین و دست در اندر کاران باید جوابگوی  ملت باشند و همکاری‌ لازم را انجام دهند و حقوق عادلانه را تعیین کنند، مردم هرچه زودتر خواهان شناسایی و محاکمه رانت خواران هستند.

قبادی یادآور شد: امیرالمومنین می‌فرمایند: من که در این حکومت آمدم تمام دارایی خودم را مشخص کردم ولی اگر تا پایان خلافتم بیشتر از دارای ام جمع کردم بدانید که به دولت و بیت المال خیانت کرده ام. قبادی در پاسخ به سوال « راه حل ریشه ای این معضل چیست» تاکید کرد: با اطلاع رسانی خوب به مردم و قانون شفاف سازی حقوق مشخص شود و مردم بدانند که درآمد واقعی چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود.

باید تمام حقوق های اصلی و غیر رسمی و حتی اضافه کاری ها معلوم شود تا چیزی از دید مردم نا مشخص نماند.

وی بیان کرد: در کل تصور می کنم روشنگری و شفاف سازی برای مردم و مشخص کردن حوزه های درآمدی مسئولان و وضع قانون مناسب می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها