خبرهای داغ:
با حضور روسای دانشگاه های استان قزوین برگزار شد:

جلسه هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی

جلسه هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۵۶۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین نخستین جلسه هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی و گنگره شهدای دانشجویی استان با حضور سرهنگ عباس برزگری جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) و رؤسا و معاونین دانشگاه‌های استان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)قزوین برگزار شد.

صبح سه شنبه نخستین جلسه هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی و گنگره شهدای دانشجویی استان با حضور سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج)، مسئولین ناحیه بسیج دانشجویی، رؤسا و معاونین دانشگاه‌های استان در سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)قزوین برگزار شد.

دکتر ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و رئیس قرارگاه راهیان‌نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در این نشست با بیان اینکه وظیفه ما آشنا کردن نسل جوان با ارزش های انقلاب است اظهار کرد: این یک ضرورت است که نسل جوان و دانشجو با اهداف و آرمان های انقلاب آشنا شود از این رو اردوی راهیان نور یکی از بهترین گزینه ها برای این امر است تا با کمک راویان و روحانیان خبره این دوره پاسخگویی به شبهات و ابهامات دانشجویان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور حرکت سازنده، مفید و انقلابی است، افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور موجب ایجاد روح معنویت در دانشجویان می‌شود و با توجه به اینکه اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب تأثیر بسزایی در روحیه جوانان دارد باید تلاش شود این مسیر معنوی و فرهنگی از سوی مسؤولان تداوم یافته و تقویت شود.

نائینی با توجه به اینکه قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در این استان تشکیل شده است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی این قرارگاه براساس سیاست‌ها صورت گرفته که برای سال جاری باید 3.5 درصد از دانشجویان هر دانشگاه استان قزوین به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

وی تصریح کرد: هر دانشگاه و مؤسسه آموزشی در استان قزوین باید تعدادی دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنند تا 3.5 درصد تعیین شده، پوشش داده شود.

این مسؤول با بیان اینکه در سال‌های گذشته مدیریت اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب بر عهده هر دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تمام اقدامات و فعالیت‌ها به عهده بسیج دانشجویی استان قزوین واگذار شده تا این اردو با هماهنگی و برنامه‌ریزی مطلوب برگزار شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین یادآور شد: هزینه برگزاری اردوهای راهیان نور باید با هماهنگی و همکاری دانشگاه‌ها و سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین صورت گیرد.

نائینی با تاکید بر اولویت قرار گرفتن حضور دانشجویانی که تاکنون در این سفر حضور پیدا نکرده اند عنوان کرد: ما هر چه‌قدر بتوانیم در این مانور فرهنگی هزینه کنیم جای دوری نمی‌رود چرا که هزینه کردن در این اردوها سودش به نفع دانشگاه و در نهایت نظام خواهد بود.

سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان و جانشین قرارگاه  راهیان‌نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در این نشست بیان کرد: اردو‌های راهیان نور حرکتی بسیار پسندیده است و برای آشنایی جوانان ما با ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ دستاورد‌های نظام اسلامی بسیار مهم است.

برزگر ابراهیمی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور از برنامه های وسیع، گسترده و عملیات‌های بزرگ فرهنگی کشور است که ادامه نیز دارد.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها