خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

رفع مشکلات اقتصادی با مذاکره شعار بود/نیازهای کشور رادریابیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: اگر خودمان را در بحث هسته ای مشغول نمی‌کردیم ممکن بود اشتغال یا بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
کد خبر: ۸۸۰۷۰۲۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) در قزوین در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون «امضا توافق نامه برجام» اظهار کرد: برجام یک راهکار دولت برای توسعه و پیشرفت کشور بود تا از راه مذاکره مسیر های مسدود شده به ایران باز شود.

وی افزود: بر همین اساس در آمد و شد های تبلیغاتی حرف هایی از رفع تحریم و مذاکره و بهبود سریع اوضاع اقتصادی به میان آمد و پس از انتخابات نیز با درخواست دولت، مقام معظم رهبری اجازه ورود به میدان مذاکره را به دولت مردان دادند، در حالیکه رهبر معظم انقلاب مدتی قبل متذکر شده بودند که از دل مذاکرات چیزی برای ملت ایران بیرون نمی‌آید جز اینکه چرخ های پیشرفت کشور را کند کند.

معبودی ادامه داد: با اجازه ورود به مذاکرات توسط مقام معظم رهبری، مذاکرات انجام شد و پس از یکسال شاهد آن بودیم که مذاکرات هسته ای و صحبت های دیپلماتیک برای ایران ما طی یک سال هیچ به بار آورد و تنها دست ایران را برای پیشرفت بسته تر از پیش کرد.

این مسئول اذعان کرد: حال که تغییری پس از برجام احساس نشده، همانطور که شاهد بودیم دولت جدید آمریکا خواهان بازنگری بر این توافق نامه است! یعنی همین دستاورد هیچ هم برای آنان قابل قبول نیست.

وی گفت: به اعتقاد من برجام به جز معطل کردن کشور و در واقع عدم استفاده از ظرفیت های کشور و اینکه ما امید بیش از حد به آنسوی مرزها دوخته ایم نتیجه ای ببار نیاورده است، قدم هایی که باید برمی‌داشتیم را متوقف نمودیم و متاسفانه عقب نشینی کردیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف تبیین کرد: امروز در برابر دیدگان ما دشمن به هر طریقی برجام را نقض می کند و برای نظرات ایران اسلامی بهایی در نظر ندارد، این نشان می دهد در برخی نقاط این توافق نامه اشتباهاتی وجود دارد.

معبودی در پاسخ به این سئوال که" در صورت توقف اچرای برجام توسط ایران، روابط خارجی آینده ایران با سایر کشورها چگونه خواهد شد؟" ابراز کرد: ما از ابتدای انقلاب به همه کشور های دنسیا با نگرشی مثبت نظر کردیم، جز برخی نظیر صهیونیست ها، آفریقای جنوبی و آمریکا که دشمنی خود با ایران را مسجل نمودند و این خود آمریکا بود که گام ابتدایی قطع رابطه با ایران را برداشت و بعدها این رابطه نداشتن برای ما نعمتی محسوب شد.

وی تصریح کرد:  در دنیا کشورهای زیادی هستند تا ما با آنها ارتباط برقرار کنیم و نیازی به برقراری رابطه با آمریکا و امثال آن نداریم، واقعا نیازی به مذاکره با آمریکا نیست، اتفاقا ما برای مذاکره سراغ کشورهای دیگری جز آمریکا برویم نتیجه بهتری حاصل خواهیم نمود.

حجت الاسلام معبودی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: متاسفانه برجام نتوانست برای کاهش بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی انجام دهد؛ اگر خودمان را به بحث هسته ای مشغول نمی‌کردیم ممکن بود اشتغال یا بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کنیم، با این حال فرصت شکوفایی و توجه به بسیاری از مسائل گرفته شد.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها