تجلی اقتصاد مقاومتی در هنر دست بانوان منوجانی

یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.
کد خبر: ۸۸۰۵۹۶۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.
 
اشتغال زایی یکی از مشکلات فراروی هر جامعه است و صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی، نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی دارد به همین دلیل توسعه و سرمایه‌گذاری در هنرهای سنتی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.
 
صنایع دستی روستایی یکی از مشاغلی است که بانوان منوجانی کمر همت در این رشته بسته اند.
 
اکنون به هر خانه در روستاها وشهر منوجان سر بزنی می توانی فعالیتی اقتصادی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را نظاره گر باشی که  زنان تلاشگر منوجانی  به بافت سبد بافی ،قالیبافی، حصیر وجاروبافی ،خوس بافی،کیف دوزی ،گلابتون دوزی، شک دوزی و کم دوزی  مشغول هستند.
 
صنایع دستی ایران از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و محصولات برآمده از این صنعت مورد اقبال عموم مردم و توریست ها قرار دارد و کافیست که با نگاهی جامع و برنامه ریزی منسجم برای تولید و معرفی این محصولات اقدامات لازم انجام شود.
 
بانوی منوجانی که دردرست کردن  صنایع دستی مهارت دارد، می گوید:صنایع دستی در امر اشتغال ورفع بیکاری جوانان خیلی موثر است ومن خیلی خوشحال هستم که با درست کردن صنایع دستی وفروختن آن ها توانسته ام در خودکفایی ودر توسعه اقتصاد که مد نظر مقام معظم رهبری است نقش داشته باشم.
 
در واقع حمایت از صنایع‌دستی بومی هر شهرستان در نهایت می‌تواند به توسعه اقتصاد مقاومتی کمک کند.






 

ارسال نظرات
آخرین اخبار