خبرهای داغ:
مسئول علمی سپاه ناحیه ملایر خبر داد

عضویت 400 نفر از نخبگان ملایر در پایگاه مقاومت علمی

مسئول علمی سپاه ناحیه ملایر گفت: با افتتاح پایگاه مقاومت شهید سجادی در شهرستان ملایر بیش از 400 نفر از نخبگان علمی و پژوهشی موجود در شهرستان ملایر در این پایگاه مراحل عضویت خود را طی کرده اند.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۱۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
عضویت 400 نفر از نخبگان ملایر در پایگاه مقاومت علمیحمیدرضا آقابیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان بیان داشت: فعالیت‌های علمی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملایر از سال 93 شروع شده است.

وی ادامه داد: در ابتدا شروع به کار کارگروه علمی ناحیه مقاومت شهرستان ملایر سعی شد تا با شناسایی تمام ظرفیت های موجود در شهرستان از جمله اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مسئولین آموزش و پرورش و دیگر مراکز علمی و دارای توانایی انجام فعالیت‌های علمی، بهره گرفته شود تا بتوان از آنها در پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی کشور و بسیج استفاده کرد.

مسئول علمی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری در کشور افزود: امروز با توجه به شرایط ایجاد شده که استکبار به دنبال عقب نگه داشتن کشور ما از نظر رشد علمی و فعالیت های پژوهشی است بیش از بیش نیاز به انجام فعالیت‌های پژوهشی در کشور دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: به دنبال ایجاد کارگروه تخصصی علمی و پژوهشی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملایر با ارسال دعوت نامه های کتبی و شفاهی از تمام افراد توانمند علمی موجود در شهرستان ملایر خواسته شد تا با روحیه جهادی در انجام فعالیت های پژوهشی اقدام و عمل کنند.

آقابیگی با اشاره به مشکل اشتغال افراد نخبه در شهرستان ملایر بیان داشت: یکی از دغدغه هایی که همواره در شهرستان ملایر وجود دارد بحث اشتغال و استفاده از ظرفیت نخبگان است که در این راستا کارگروه علمی و پژوهشی شهرستان ملایر با کمک سایر ارگان‌های موجود در شهرستان قدم های بسیار خوبی را در خصوص رفع نگرانی های موجود برداشته است.

وی با اشاره به جذب حداکثری از نخبگان بسیجی موجود در شهرستان ملایر در کارگروه علمی و پژوهشی و انجام فعالیت های علمی، خاطر نشان کرد: واحد علمی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملایر موفق به کسب رتبه برتر در جشواره مالک اشتر استان همدان شد.

مسئول علمی سپاه ناحیه ملایر با تشریح فعالیت‌های پژوهشی یکی از نخبگان بسیجی شهرستان ملایر ابراز داشت: طرح ارائه شده از طرف نخبه بسیجی شهرستان ملایر و اختراع و تولید دستگاه خشک کن سبزی در بسیاری از جشنواره های علمی کشور رتبه آورده است و تا به امروز بسیاری از زمینه های تجاری سازی این محصول با حمایت های کارگروه علمی شهرستان ملایر و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان همدان انجام شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از نخبگان شهرستان ملایر در راستای ایجاد انگیزه در آنها برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و کاربردی گفت: 25 نفر از نخبگان بسیجی که دارای طرح‌های نوآورانه و خلاقانه بوده‌اند با استفاده از ظرفیت های موجود در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان همدان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملایر از آنها حمایت به عمل آمده است.

آقا بیگی با اشاره به وضعیت خوب کارگروه علمی و پژوهشی بسیج ناحیه مقاومت ملایر تاکید کرد: با فعالیت های صورت گرفته در مجموعه کارگروه علمی شهرستان ملایر امروز بسیج در این شهرستان توانسته است نقش خود را در انگیزه بخشی به جوانان نخبه ایفا کند.

وی با اشاره به شروع به کار پایگاه مقاومت بسیج علمی شهرستان ملایر تصریح کرد: با افتتاح پایگاه مقاومت شهید سجادی در شهرستان ملایر بیش از 400 نفر از نخبگان علمی و پژوهشی موجود در شهرستان ملایر در این پایگاه مراحل عضویت خود را طی کرده اند و امروز مشغول به انجام فعالیت های ارزنده علمی می باشند.

مسئول کارگروه علمی و پژوهشی شهرستان ملایر با اشاره به نقش مهم بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و تحقق آن در کشور ابراز داشت: بی شک امروزه که تحقق اقتصاد مقاومتی و نجات اقتصاد کشور مطرح است نمی توان از قدرت فعالیت های علمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور چشم پوشی کرد و انجام فعالیت های حمایتی از نخبگان و سرعت بخشیدن به حرکت علمی کشور می تواند به نوبه خود بسیار در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم و کار آمد باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات