خبرهای داغ:
فرماندار رزن خبر داد

صرفه‌جویی80 میلیون مترمکعب آب در رزن

فرماندار رزن گفت: با اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان طی چند سال گذشته شاهد 180 میلیون مترمکعب صرفه جویی در منابع آب استان همدان بودیم که 80 میلیون مترمکعب آن مربوط به شهرستان رزن بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۵۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

فتحعلی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به خدمات‌رسانی به روستاییان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در حوزه آب، برق، راه و گازرسانی به شهرها و روستاها داشته است به طوری که اقدامات بعد از انقلاب اسلامی قابل قیاس با اقدامات قبل از انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه 100 درصد شهرها و روستاهای شهرستان رزن گازرسانی شده است، افزود: این درحالی است که برخی از شهرستان‌های سایر استان‌های اطراف حدود 30 درصد است.

فرماندار رزن با بیان اینکه مجموعه مسئولین در استان اقدامات مناسبی برای روستاها انجام داده‌اند، گفت: دولت تدبیر و امید بحث معاونت توسعه روستایی را ایجاد کرده و برنامه‌های منظم و منسجمی را برای توسعه روستایی دارند و از 15 تا 18 دی ماه نمایشگاه توسعه و توانمندی روستایی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به جمعیت روستایی یادآور شد: در کشور 70 درصد جمعیت شهری و 30 درصد روستایی، در استان همدان 60 درصد جمعیت شهری و 40 درصد روستایی و در شهرستان رزن 76.5 درصد روستایی و 23.5 درصد شهری داریم.

حسینی با بیان اینکه اغلب جمعیت رزن روستایی و تولیدکننده هستند، گفت: این شهرستان 27 درصد محصولات زراعی استان را تولید می کند در صورتی که 7 درصد جمعیت استان را دارد.

وی ادامه داد: از سال 67 سالانه شاهد افت 90 سانتیمتری آب‌های زیرزمینی بودیم که با اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان طی چند سال گذشته شاهد 180 میلیون مترمکعب صرفه جویی در منابع آب استان بودیم که 80 میلیون مترمکعب آن مربوط به شهرستان رزن بوده است.

حسینی با بیان اینکه سند کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی 3 بار بازنگری شده است، گفت: این امر افزایش پنج سانتیمتری سطح ایستایی آب در دو روستای شهرستان را به همراه داشته است.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف گفت: باید در راستای فرهنگ‌سازی این مهم گام برداریم چراکه لازمه توفیق در این امر همراهی مردم است.

فرماندار رزن با بیان اینکه از مجموع 41 بلای طبیعی در دنیا 31 مورد آن در ایران و 17 مورد آن در استان همدان اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: با توجه به این امر باید همواره آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حوادثی را داشته باشیم.

وی پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی را مهمترین ارکان نجات و امداد خواند و گفت: مهمترین بخش این موضوع مانور است تا آمادگی مناسبی برای مقابله با حوادث داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات