خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

سبک زندگی اسلام مورد توجه آحاد جامعه است

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: طراحان آمادگی دارند که این نیاز را رفع کنند و در جشنواره مد و لباس، انشاالله این تعامل و ارتباط برقرار می شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۰۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد کشاورز معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین در بازدید از جشنواره مد ولباس ایرانی اسلامی اظهار کرد: نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی با زحمات دوستان هنرمند و عزیز در گروه انقلابیون، با هدف ترویج پوشاک اسلامی- ایرانی، الگوسازی، حمایت از تولیدات داخلی، توجه به صنعت پوشاک به عنوان صنعت غیرنفتی سودآور، ترویج ملاک‌های ایرانی- اسلامی و کاربردی شدن آثار، با حضور جمعی از طراحان و تولید کنندگان پوشاک در سطح ملی برگزار می شود .

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در رابطه با سبک زندگی افزود : الحمدلله سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه آحاد جامعه اعم از مسئولین، دست اندرکاران و مردم قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: حضرت آقا توان ایرانی و ضرورت توجه به آن را، تنها راه نجات و استقلال فرهنگی و اقتصادی کشور می دانند و با تأکید و پذیرش سبک ایرانی اسلامی، شرط آن را توجه به شاخص های داخلی و خلاقیت و هنر ایرانی عنوان می کنند.

در جای دیگری نیز می فرمایند: ما طراح داریم، خیاط داریم، هنرمند داریم؛ بنشینند برای زنمان، برای مردمان، یك لباس درست كنند و آن را الگو قرار دهند؛ این كارها را میشود كرد.

محمد کشاورز در ادامه عنوان کرد: به همین دلیل برخی نهادها و دستگاه های متولی در استان قزوین نیز در کنار هنرمندان، اساتید و تولیدکنندگان فعالیت های جدی تری را در دستور کار خود قرار داده اند و برگزاری جشنواره می تواند مصداقی بر این ادعا باشد.

 کارشناس ارشد روانشناسی افزود: شاید پیشتر، باور توانمندی کشور در امر تولید داخلی بسیار سخت بود.

وی اضافه کرد: تلاش بازیگران مهاجم در بدنامی کالای ایرانی در کنار ضعف کیفیت در طراحی و تولید باعث عدم استقبال گسترده مردم از کالای ایرانی شده بود، اما برگزاری اینگونه جشنواره ها در سراسر کشور به ایجاد اعتماد و جلب نگاه مردم برای گفتن آری به کالای ایرانی و حمایت از تولیدات ملی، کمک شایانی می نماید .

فعال فرهنگی استان جامعه را نیازمند لباس‌های متنوع، زیبا و در خور شان افراد دانست و افزود طراحان آمادگی دارند که این نیاز را رفع کنند و در جشنواره مد و لباس، انشاالله این تعامل و ارتباط برقرار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه معتقد است: یکی دیگر از دستاوردهای ملموس این جشنواره معرفی شهر اقبالیه به عنوان یک شهر فرهنگی و فعال در عرصه های مختلف در سطح استان است که جا دارد زحمات متولیان شهر و مردم ولایتمدار آن را ارج نهاد .

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها